Per Robert Startet 24.Mars.2009 Del på Facebook Startet 24.Mars.2009 Har en Searay Sundancer 270DC. ,med 7,4 liter mercruiser med bravo III drev. Lurer på o bygge om sjøvannsinntaket slik at det kommer gjenom skroget , og ikke via drevet. Dette fordi jeg ønsker å montere sjøvanns filter. Det jeg da lurer på er om noen har erfaring med dette. Om det kan by på problemer med tanke på kjøring i sjøgang med muligheten for at det suges luft inn sammen med sjøvannet. Noen som har erfaring med dette? MVH Per Robert Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Tror det drevet trenger all den vannjenomstrømning det kan få. Men lyke til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjelli Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Anbefaler å montere dobbelt, både via skrog og drev, har det på begge mine Steyr maskiner. En slange fra drevet bort til en t-kobling, som også tar igjennom skroget, videre til sjøvannsfilter, og så til pumpen. Mindre risk for varmgang grunnet skjell og andre ting som kan tette vannstrømmen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
880 Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 I min båt har jeg inntak i drevet og skroget. Dette forlangte Yanmar. Begge inntakene går via sjøvannsfilter. Skrogkoblingen kan stenges men ikke inntak i drevet. Har kjørt med stengt skroginntak uten problemer, men lar denne stå åpen. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post Share on other sites More sharing options...
BjA Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 (redigert) Det er vel ikke uten grunn at det er ettermontert utvendig "kjøling/overrisling" på noen Bravo drev. Så både BMP og Kjelli er nok inne på noe, uansett hvor du snur deg har du r*va bak. Redigert 24.Mars.2009 av BjA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KaRsK Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 min cmd 350 hk og bravo 3 får kjøling gjennom drev og via sjøvannsfilter.. det er slik cmd anbefaler i følge monteringsanvisning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Per Robert Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Takker for gode råd. Da blir det både fra drev og skrog , med sjøvannsfilter MVH Per Robert Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Dynamic 9200 Svart 7.Juli.2009 Del på Facebook Svart 7.Juli.2009 Hvor stort filter brukte du KaRsK?hadde du en T kobling som du monterte både vann fra bunn og drev før filteret?? Har et 1 1/4 filter filter liggende,men inntaket på motor er 1,5"..tengte å legge opp 1,5"skrogjennomføring og slange,så struper jeg med en overgang inn på filteret,og likens ut fra filteret... Vil dette fungere eller bør jeg ha 1,5 toms filter?motoren drar max 125 liter i minuttet,og 1,5"filteret skal greie 150 L/m.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.