Superkul Startet 25.Mars.2009 Del på Facebook Startet 25.Mars.2009 (redigert) jeg har 3 stk batteribanker 24 volt kan jeg sette strømbrytere på kablen mellom batteriene - blir lettest for meg men er det bakdeler??? altså mellom hvert 12 volt batteri / forbindelsen mellom + og - Redigert 25.Mars.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Dinamo Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Jarle B kan jeg sette strømbrytere på kablen mellom batteriene Elektrisk er det ingenting i veien for det. Men ei slik plassering tyder på at hovedbrytaren kjem heilt inntil batteria, og då er det slik at om knallgass, som batteria produserer under lading, kjem inn i hovedbrytaren, so smell det når du slår hovedbrytaren av. Men om brytaren blir plassert so gassen ikkje kjem inn, so er alt greit. Lat meg og ta med at denne gassen er lettare enn luft, og stig opp. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 jeg må legge kabler fra batterier og opp til egnet sted så jeg kommer lett til og da slipper jeg unna med 2 stk kabler opp til brytera i stedet for en duljon som går til batteriene det er ingen brytere der nå - og kunne stenge av batteriene er vel også smart i en stålbåt pga galv.tæring etc?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 da går jeg for den løsningen hvis ingen har noe lurt å si om det Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jan E. Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 En bør vel la lensepumpene stå koblet til batteriet før hovedbryterne. Det er kanskje andre ting som også bør ha konstant tilgang til strøm? Alarm, røyk/gassvarsler, og ankerlanterne kanskje? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Superkul Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 yes - tenkte på det og da faller det bort den løsningen - fillern - jaja da får jeg koble den på + så jeg har muligheten for bla lensepumpe og alarm Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.