Jump to content

Vestkorridor ut av Oslo. Blir båtfolket berørt ?


oslofjord

Recommended Posts

*Aftenposten link:Frognerstranden og Sandvika får tunneler, der E18 kommer nærmest sjøen.

 

 

Hvordan blir båteiere i Frognerkilen, Bestumkilen og Sandvika berørt av Vestkorridoren ?

 

Kan det feks, bli bedre adkomst og parkering til Frognerkilen med motorvei i tunell ??

 

Kan noen miste båtplasser ?? Noen som kjenner detaljer ??

 

Er det småbåtinteresser som bør ivaretaes av KNBF og andre i høringsrunder om vestkorridoren ?

 

For båtfolket er vel en lengre tunell under Bygdøy det beste (Som beskrevet i denne gamle linken.)

 

_F-Br_dtekst-tunnel_993385a.jpg

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har forøvrig spekulert i klimaaspektet og havstigning og vurderer å kjøpe strandtomt på Grefsenkollen.

 

Av samme grunn kan en like gjerne fendre rullatoren i så kystnære strøk som Frognerstranda (som da vil bli hetende Frognerdypet?). :smiley:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

En tunell kommer alltid kjærkomment. Jeg må være i Asker før 06.00 hver morgen for å slippe å stå å stampe i kø innover mot hovedstaden. En ferdig tunell kommer neppe på bane før jeg blir pensjonist. Desverre. :headbang:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Jeg har forøvrig spekulert i klimaaspektet og havstigning og vurderer å kjøpe strandtomt på Grefsenkollen.

 

Av samme grunn kan en like gjerne fendre rullatoren i så kystnære strøk som Frognerstranda (som da vil bli hetende Frognerdypet?). :smiley:

 

Ja og det er piskadø ikke til å spøke med lengre heller. 3 mm stigning i året er målt de siste 10 årene. 3 cm på ti år føles kanskje ikke som mye men nesten 10 cm på 30 år er da virkelig ganske mye, sett i strandtomtperspektiv.

 

Strendene er ikke på samme plass når barnebarna mine er like gamle som jeg er nå.

 

Mon tro hvor fisketorget i Bergen ligger da?

Link to post
Share on other sites

Ja og det er piskadø ikke til å spøke med lengre heller. 3 mm stigning i året er målt de siste 10 årene.

Med den farten er stuegulvet mitt på havnivå om 36 666,67 år! :eek:

 

Ligger på 110 m.o.h, så her må det planlegges. :wink:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hvordan blir båteiere i Frognerkilen, Bestumkilen og Sandvika berørt av Vestkorridoren ?

Dersom man får samme lekkasjeproblem som ved utbygging av Romeriksporten, kan båteierne få et stort problem. Som kjent lakk tunnelen som en sil, og hele Nordre Puttjern forsvant. Dersom det samme skjer f.eks. i Frognerkilen, blir det mange tørrlagte båter.

 

1672336450_e3469f6c87.jpg

 

I etterkant av Romeriksporten-skandalen har samme selskap laget tunnel under Oslofjorden, og det gikk jo bra. Iallefall er det fortsatt vann i fjorden mellom Drøbak og Hurum.

 

Så vi får bare krysse fingrene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...