Hallaron Startet 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2009 Siden pundet er lavt nå for tiden og britene merker nedgangstiden godt, virker det å være penger å tjene på import av båt fra england. Har sett på noen som kan være aktuelle. De jeg kikker på er Bavaria seilbåt i alderen 5-15 år gamle. Er det noen som kan henvise meg til en side der det på forståelig Norsk forklares hvilke dokumenter som kreves ved import? Evnt som på forståelig norsk kan liste dem opp? Takker på forhånd Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Hallaron Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 ingen som vil friske opp mine kunnskaper Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Explorer Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Det er ikke så mange dokumenter du trenger, Når du ankommer norge med den nye båten må du melde ifra til tollvesenet snarest. Ta med deg kontrakten og eventuelle andre papirer du har fått med båten til tollerne og de vill gi deg en liten giro med en pen liten sum på.(Hk avgift+moms) Når du da har fått kvittering på at dette er betalt er alt i orden. Hvis du får båten fraktet landeveien så må du betale moms av dette også. kan derfor være lurt å få med i kontrakten at transport er inkludert i prisen. Hvis du henter fra land utenfor eu blir det straks litt mere styr med ce merking og sånn. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Den mest aktuelle båten er en 1997 mod Bavaria som evnt skal hentes i UK. Er det da bare å troppe opp på tollkontoret med kontrakten? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sun Flyer Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Ja. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Tror det kan være greit med noe mer som bekrefter at det beløpet som står i kontrakten. Det er greit å beløpet underbygges av en bankoverføring på betalt beløp... Dette burde være rett frem i grunnen, og få skjær i sjøen.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.