Jump to content

Mooringtau fra Biltema


Fjesingen

Recommended Posts

Bare Robline til fortøyninger heretter hos meg, hvertfall...

 

Kan du kjøpe Robline fra Clas Ohlson da, eller er Robline sine tau som er billigere på Clash'en en hos seilmakeren dårligere siden de er billigere.

 

Sannheten er at de fleste av produktene til lavpriskjedene er produsert på samme fabrikk som andre dyrere ting. Det som skjer er at kjedene kjøper opp "ledig" produksjonstid på fabrikkene og kjøper ofte opp restlager. Slik at det ofte er slik at det er "fjorårsmodell".

 

Jeg har tidligere jobbet på en slik lavpriskjede hvor vi solgte borhammer i "eget merke". Denne kostet da 498,- Dette var en identisk borhammer som B&D, som vi solgte for 1498,- Eneste forskjellen var farge og påtrykt logo. En annen ting er at opprinnelseslandet er der hvor det er skrudd sammen. Dvs at hvis alt er produsert i ching chong kinaland, skrudd delvis sammen i samme land, fraktet til tyskland, og skudd ferdig sammen der, så er den "made in Germany".

 

Jeg ville nok handlet tau på biltema uten problemer. Det viktigste er å se på bruddstyrke og ikke fire på mm. Og ikke minst lytte til andres erfaringer.

Link to post
Share on other sites

Har biltema sine eg. To forskjellige typer.

Enkelt og kjøpe med ferdig kause på :smiley:

Ser ut til å holde greit, litt usikker på om tauet kanskje blir litt raskere slitt og flussete mot skutesida

slik det ligger borti nå. Men har bare hatt det siden i høst.

Fornøyd ennå iaffal :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Et lite tankekors!

Leste at Biltema fant ut at dersom de høynet prisene på enkelte produkter i Norge, så gikk salget opp.

Hvorfor? det ble det ikke sagt i avisen, men man kan jo tenke selv......

 

Dessuten, så er det meget viktig at tauverk til fortøyning fjærer litt, man skal IKKE bruke skjøteliner o.l. som benyttes til seil etc. de har stor bruddstyrke, men fjærer ikke!!

 

Jeg har benyttet mye tauverk fra Biltema og er godt fonøyd.

Et annet tips er at tauverk med stor dimensjon er lettere å håndtere, da det floker seg mindre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...