Frehau Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Lokasjon noe motstridende, da Sætre ligger på vestsiden... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
CSL Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) s Redigert 29.Mars.2009 av CSL (see edit history) Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
lippert Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 For dere som lurer på hvor Fanafjord skal hente båten sin: Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Gullfisk Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Ser ut til å bli litt varmegrader til uka, så det går vel fort. Har vært i den havna og sett på båt for endel år siden, og den er litt bortgjemt i forhold til hekksjø. Ingen som har litt tonnasje i nærheten som kan hjelpe om nødvendig da? Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 I natt har isen lakt seg igjen,men det er et fantastikk vær no så det smelter vel utover dagen.Jeg tror det ikke blir noe problem å hente båten i Lagahølet til helgen,så fremt at meldingene holder til uka. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) Øst og vest ja. Vestsiden selvsagt. Beklager! Det er på grunn av at jeg tenker "Østlandet" hele tiden. Da er det lett å gå i surr. Redigert 29.Mars.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fanafjord Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Her er dagens bilde. Ikke så mye forskjell fra igår... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fenix Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Fatt mot! http://www.vg.no/nyheter/uten-annonser/art...hp?artid=561494 Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Er jo ikke lang biten fra meg og bort dit uansett. Dette fikser vi nok! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
giver Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hei Jeg var en tur nede i båthavna og det omlag 50 cm. is ut bukta. En alu katamaran har laget et råk og den var skikkelig ren under . Den var heist på land. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 (redigert) Det er kjempeflott Hilmar at du kan hjelpe til hvis været klarer det ikke helt selv... Jeg er kjempetakknemelig! Fatt mot!http://www.vg.no/nyheter/uten-annonser/art...hp?artid=561494 Fenix: Jeg tror det må være første gang i mitt liv at jeg inderlig håper og ber at Oslofjorden må ha det varmere enn Bergen. :lol: Redigert 29.Mars.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fenix Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Det er meldt 8-10 m/s i morgen, riktignok fra sørvest, så jeg vet ikke hvor godt tak vinden får. Men det kan jo monne litt. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Meldt 2+ og regn, det hjelper nok til. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Havna heter Lagahølet og den driftes av Røyken båtforening. Jeg har stor tro på at isen blir redusert mye i løpet av neste uke. I morgen er det meldt mye vind. Det pleier å hjelpe. Slipper vi unna med kalde netter går nok dette bra. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Jeg så denne tråden for noen dager siden. Det forvirret meg at det var snakk om østsiden av Oslofjorden - den er ofte isfri i forhold til vestsiden. Jeg har mange ganger seilt på vestsiden av Torvøya. Antar at dere må seile på østsiden til uka. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Ja beklager roaldbj. Jeg surrer fælt med øst og vest. Det riktig som Astor sier det er Lagahølet. Det blir en skikkelig spennende tur. Tenkte å lage en tråd og publiserer bilder fortløpende. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
roaldbj Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hva er seilingsplanen? Jeg kommer til å følge dere fra påskefjellet. Jeg har gode kart fra Lagerbukta til Trondheim (nv-digital), så jeg kommer sikkert daglig til å lese om hvor dere er. Dersom vi hadde planlagt litt i forkant kunne dere lånt AIS klasse B senderen min - selv om den er registrert på meg - tror ikke det er ulovlig. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Hva er seilingsplanen? Planen er som så: Jeg og broren min er i slutten av 30 årene og har ikke så mye seilerfaring. Jeg har hatt båt i 13 år men ikke seilbåt. Med oss har vi to karer (studenter) som holder på med en god del regattaseiling og kan dette. Planen er at vi kommer oss av gårde i løpet av førstkommende helg. Så er det ned Oslofjorden, runder Verdens Ende og ut langs kysten vestover. Vi tenkte å legge oss stort sett 5-6 nm ut fra land (best vestgående strøm her) og seiler av gårde. Så stopper vi i noen gjestehavner når det passer. Det er jo mange fine plasser. Kragerø, Risør, Arendal, Kristiansand, Farsund. Så stopper vi når det passer. Hele turen regner vi 6-8 dager på. Da bør vi har god tid. Hvis været ser trygg og stabil ut prøver vi oss kanskje med å seile en natt igjenom med vaktordning og det hele. Det kan jo bli litt tøff rundt Lista og langs Jæren - Så vi få se. Treffer vi på skikkelig dårlig vær så bare tar vi det med ro. Vi har tross alt hele påsken. I Stavanger og på Karmøy har vi slekt. Mulig vi stopper her for en dusj og et varmt måltid. Jeg skal ha PC med mobil internettilgang med meg slik at vi kan følge med de to viktigste sidene i verden: yr.no og baatplassen.no Yr har nettop kommet med et nytt havvarsel som er helt fantastisk Dersom vi hadde planlagt litt i forkant kunne dere lånt AIS klasse B senderen min - selv om den er registrert på meg - tror ikke det er ulovlig. Dette er jo utrolig sjenerøs! Det betyr jo en god del ekstra sikkerhet. Og så kunne "alle" fulgt med oss... Men jeg skal uansatt skrive en liten innlegg hver dag her på båtplassen. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Astor Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Vi oppfordrer herved våre BP-venner på Sætre å ta en tur ut mot Lagahølet og kjøre hekkbølger mot iskanten. Her gjelder prisippet at hjelper man noen så hjelper man andre gode BP-venner. Tiden er knapp til påskeavreise for mange av oss. Men setter vi av litt tid kan det hende isen slipper taket og åpen råk til Lagahølet er en mulighet. Her må vi stå sammen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fanafjord Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Yippieh for Astor og båtgjengen på Sætre. Takk for dette! Det er litt rart dette her. At man får hjelp når man bare blitt kjennt via et forum. Også rart hvordan et "virtuellt liv" kan bli ganske fort "realt". At avatarer som "Astor", "Hilmar2" og "Nor_west" og "roaldbj" og mange andre blir personer man er nesten blitt kjennt med. Før var det bare noen som skrev på båtplassen - Nå har jeg tilfeldigvis kjøpt en båt noen km unna og har fått problemer og så blir de skikkelige, flotte, reale mennesker. Jeg tror at dette er en bra prosess der man med en gang blir så mye mer bevisst at det er skikkelige mennesker der ute på andre siden av PC-sjermen. Skal tenke meg godt om før jeg kverulerer neste gang... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
S/Y Emma Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Det er litt rart dette her. At man får hjelp når man bare blitt kjennt via et forum. Jeg må si meg enig i at baatplassen er ett av de beste forumene jeg har sett på nettet. Man får jo svar på alt og hjelp til det meste her inne! Selv fikk jeg båten min opp fra Stavanger til Volda for en måned siden utelukkende ved hjelp av frivillige fra forumet her. Utrolig greit at det er en slik mentalitet her i forumet at alle hjelper alle andre så godt de kan. Dersom noen på Søre Sunnmøre skulle trenge hjelp til noe en gang, stiller jeg naturligvis opp på samme måten! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tine IV Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Ikke mange ukene siden tok jeg turen Stavanger - Horten , var foresten hjemme i slutten av januar . Hadde en mega tråd her på BP ang kjøp av ny båt , folket fulgte oss hele veien hjem .Dem plotta oss på meter'n nedover kysten , vi fikk sms og tlf hele dagen ang diesel og værforholda nedover . Det var mange 100 som ga oss råd å hjelp underveis , særlig så var Flid og Svenning flinke med oppdateringer om det meste .Vi fikk Svenning til å legge inn bilder og komentar underveis ,da vi ikke hadde internett ombord .Så lager en tråd (du har jo en her ) , så sier du ifra her når dere reiser .Kommer du med mob nr i en IM melding , eller om du legger det ut her .Så kan du få masse hjelp å kansje litt råd på veien , ikke minst oppdatert værmelding daglig . Er vel noe bedre å reise nå vil jeg tru ,da vi gikk nedover så hadde vi problemer med isen enkelte steder . Men det gikk jo bra og var en kjempe opplevelse å en tur jeg kommer til å huske i mange år , ikke minst all støtten å hjelpen herfra Baatplassen .no Gleder oss til bilder å info underveis , lykke til å god tur hjem . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Den slapse isen der bryter du deg lett gjennom, ha en mann på baug med jernstang. går greit. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 29.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 Så er det ned Oslofjorden, runder Verdens Ende og ut langs kysten vestover. Vi tenkte å legge oss stort sett 5-6 nm ut fra land (best vestgående strøm her) og seiler av gårde. Så stopper vi i noen gjestehavner når det passer. Det er jo mange fine plasser. Kragerø, Risør, Arendal, Kristiansand, Farsund. Jeg pleier å gå til Hvasser på første strekket, men der er vel ikke gjestebryggene ute ennå. Mulig at det går an å ligge på brygga til bensinstasjonen dersom den ikke har åpnet igjen med ny eier. Fra Hvasser er det grei avstand til Kragerø, men det er såpass langt inn fjorden at jeg prøver som regel å holde ut til Risør. Er vinden god er Hvasser til Arendal en veldig bra dagsetappe. Ellers ser jeg at du glemte Lillesand, som ikke er en dum stopp (selv om jeg ikke vet om vannet blir skrudd på før påske). Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Dersom det fortsatt er is i Lagahølet når du skal ut kan du forsøke å kontakte Pål Hansen med Båtstøgutten http://home.online.no/~paa-han/index.cfm , eller Jon Kolsrud med reketråleren Tor. Jeg mener begge disse skøytene har ishud, og kan sikkert hjelpe til med å lage en råk hvis behov. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.