Ribtjenester Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Jeg sjøsetter i morra, kan jo kjøre og lage bølger hvis du trur det kan hjelpe. Jeg holder jo til på fagerstrand, det er jo ikke langt til der båten ligger. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Hilmar 2 Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Når jeg ser på kameraene nå ser det ut til at vi ordner alt med den lille jolla :smiley: :smiley: Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Ben Sin Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Tøff i trynet nå Hilmar. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Nja, hvis ikke så får jeg dra etter motorsaga Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 (redigert) Minner om at isen er fredet og dermed ulovlig å knekke uten tillatelse fra havnemyndigheter, Sætre er vel Drammen havnevesens område så jeg ville ringt dit og sagt fra at dere lager ei råk for sikkerhets skyld Redigert 2.April.2009 av Kingsea (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
-Matros- Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Minner om at isen er fredet og dermed ulovlig å knekke uten tillatelse fra havnemyndigheter, Sætre er vel Drammen havnevesens område så jeg ville ringt dit og sagt fra at dere lager ei råk for sikkerhets skyld Er isen fredet? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 He he, ja - faktisk. Det er ikke lov for private å lage råker i hytt og pine, det skal innhentes tillatelse fra rette myndigheter før du lager ei råk. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
lippert Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Minner om at isen er fredet og dermed ulovlig å knekke uten tillatelse fra havnemyndigheter, Sætre er vel Drammen havnevesens område så jeg ville ringt dit og sagt fra at dere lager ei råk for sikkerhets skyld Tror ikke Ivar er interessert i å få den telefonen Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Ha ha, han tar aldri telefonen likevel - han er i møøøte :-). MEN - det hadde vært for jævlig om en halvfull isfisker gikk ut for å dra et par fiskepinner der hvor Hilmar hadde kjørt råk uten å si fra til noen. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 (redigert) PS. var ikke ment som en pekefinger - mere som en kuriositet egentlig Redigert 2.April.2009 av Kingsea (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
lippert Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 (redigert) Mobil er tingen, men dette er vel strengt tatt OT. Hadde vi hatt et fungerende isoppsyn som i Bærum, eller dersom dette var midt på vinteren så har du noen gode poenger. Så jeg skjønner tanken bak reglen, men ikke alle regler kan etterleves til en hver tid :-) Redigert 2.April.2009 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Sjøtummel Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 (redigert) Minner om at isen er fredet [...] Men, regelen har en begrunnelse som på denne tiden av året er like tynn som isen, og bestemmelsen er etter det jeg kan huske gitt av kommunene med en hjemmel hvor havnevesenet glatt kan gjøre som de vil, uansett. Dermed burde det ikke være noe problem å spørre havnevesenet. Redigert 2.April.2009 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Tviler på at det er noen ute å fisker, Hvertfall ikke der og nå. Halve hølet er jo tina opp. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hilmar 2 Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Tviler på at det er noen ute å fisker, Hvertfall ikke der og nå. Halve hølet er jo tina opp. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Jada, som sagt.. var mest ment som en kuriositet Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fanafjord Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Jo dette blir spennende. Har vært ute, hentet noen sjøkart (takk til Ask!) og var ellers ut med jobben i kveld og kunne ikke følge diskusjonen her men jeg tror dette må nesten gå bra nå. Gleder meg å treffe Hilmar på lørdag? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fanafjord Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Hei Bavaria Morten! Takk for tilbudet! Tror dette går bra nå med hjelp fra Hilmar. Det er jo tross alt en god stykke fra Fagerstrand. Men så deilig å få båten på vannet, ikke sant? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Polarn Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Er det meningen båten skal bli liggende i Oslofjorden eller skal den til Bergen etterhvert? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
lippert Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Har forstått det slik at gutta skal seile vestover i påsken. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Fanafjord Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Jo da vi setter seil nå i helgen. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bergen dørk Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Ja, det er spenning i Bergen forøvrig også over denne ferden - Berserk IV, eller noe sånt. Kommer du til å dokumentere/oppdatere gjennom denne tråden når turen starter i morgen, eller blir det ny tråd med tittelen: "Fra islagte farvann mot varmere strøk"? eller rett og slett "KompISturen"? evnt "Gutta på gratIStur" - det er jo seilbåt og det er jo miljøvennlig og gratIS, ikke sant? Fra spøk til alvor: Ha en riktig god tur og vi gleder oss til oppdateringen her på Båtplassen! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Fanafjord Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Takk takk Bergen Dørk. Det har jo skjedd før at folk har hentet båt i Oslo... Men ja jeg kommer nok å skrive noe om turen. Kanskje jeg kan be Ingar å døpe om tråden så benytter jeg denne her videre. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mouche Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Jada, som sagt.. var mest ment som en kuriositet I Leangbukta i Asker er dette i aller høyeste grad en realitet, og ikke en kuriositet! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bliss X Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 I og med at tråden allerede har 97 innlegg så ville det vært fint med en egen tråd God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 I Leangbukta i Asker er dette i aller høyeste grad en realitet, og ikke en kuriositet! Nei men der kommer nok Hilmar til kort likevel. Men man skal faktisk ta dette litt alvorlig, selv er jeg skipper på taubåt/isbryter og får mange henvendelser om privat isbryting fra båtforeninger etc. men vi går aldri en cm inn i isen uten at alle tillatelser er i orden. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.