Jump to content

Hjelp! - Skal hente båt i Oslofjorden: Men is i havn

Fanafjord

Recommended Posts

Minner om at isen er fredet og dermed ulovlig å knekke uten tillatelse fra havnemyndigheter, Sætre er vel Drammen havnevesens område så jeg ville ringt dit og sagt fra at dere lager ei råk for sikkerhets skyld

Redigert av Kingsea (see edit history)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Minner om at isen er fredet [...]

:yesnod:

Men, regelen har en begrunnelse som på denne tiden av året er like tynn som isen, og bestemmelsen er etter det jeg kan huske gitt av kommunene med en hjemmel hvor havnevesenet glatt kan gjøre som de vil, uansett. Dermed burde det ikke være noe problem å spørre havnevesenet.

Redigert av Sjøtummel (see edit history)

Jo dette blir spennende. Har vært ute, hentet noen sjøkart (takk til Ask!) og var ellers ut med jobben i kveld og kunne ikke følge diskusjonen her men jeg tror dette må nesten gå bra nå. Gleder meg å treffe Hilmar på lørdag?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Hei Bavaria Morten! Takk for tilbudet! Tror dette går bra nå med hjelp fra Hilmar. Det er jo tross alt en god stykke fra Fagerstrand. Men så deilig å få båten på vannet, ikke sant?

Ja, det er spenning i Bergen forøvrig også over denne ferden - Berserk IV, eller noe sånt. :smiley:

Kommer du til å dokumentere/oppdatere gjennom denne tråden når turen starter i morgen, eller blir det ny tråd med tittelen: "Fra islagte farvann mot varmere strøk"? eller rett og slett "KompISturen"? :smiley: evnt "Gutta på gratIStur" - det er jo seilbåt og det er jo miljøvennlig og gratIS, ikke sant?

Fra spøk til alvor: Ha en riktig god tur og vi gleder oss til oppdateringen her på Båtplassen! :cool:

mvh Bergen Dørk

Takk takk Bergen Dørk.

Det har jo skjedd før at folk har hentet båt i Oslo... Men ja jeg kommer nok å skrive noe om turen. Kanskje jeg kan be Ingar å døpe om tråden så benytter jeg denne her videre.

I Leangbukta i Asker er dette i aller høyeste grad en realitet, og ikke en kuriositet! :nonod:

Nei men der kommer nok Hilmar til kort likevel. Men man skal faktisk ta dette litt alvorlig, selv er jeg skipper på taubåt/isbryter og får mange henvendelser om privat isbryting fra båtforeninger etc. men vi går aldri en cm inn i isen uten at alle tillatelser er i orden.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...