Jump to content

Simrad CA44 (gammel versjon av CX44) og AT44


foshak

Recommended Posts

Hei,

Noen som har erfaring med å benytte AT44 på en Simrad CA44? Simrad CA44 er første generasjon CX44, men skulle fungere på samme måte. Har akkurat kjøpt en AT44 fra England for å få simnet kommunikasjon på CA44 plotteren min. Det blinker på AT44 så denne får tydeligvis mottatt data. Når jeg derimot går inn på CA44 med AT44 tilkoplet så får jeg bare beskjed om at AT44 ikke er tilkoplet, og får ikke kommunisert via simnet. Jeg har brukt samme port som NMEA2 før, og har fått mottatt og sendt signaler på NMEA0183 standarden her før. Det er samme port på plotter som brukes, men da med AT44 i mellom for å få simnet. Jeg har prøvd en master reset på plotteren men det hjalp ikke. Har også prøvd å bare ha strøm på AT44 uten å ha den om hele nettverket. Noen forslag eller noen som har fått CA44 til å fungere med AT44 smertefritt?

 

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Uten at jeg kjenner dette inngående, mener jeg at AT44 må være oppsatt med kompatibel softwareversjon i forhold til de øvrige enhetene i nettverket.

AT44 er programmerbar i den forstand at den kan oppgraderes med software.

Jeg har tidligere plundret med noe tilsvarende hvor det viste seg at en AT44 i Simnet`et hadde feil sw-versjon i forhold til gjeldende sw i mine to CX44 ombord.

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, mistenker software inkompabilitet jeg også. Jeg har 1.04 på AT44 og versjon 2.20 på CA44. Viktig å bemerke også at dette er overgang mellom plotteren og simnet. Den som plugges på i NMEA2 porten. Har også en DS44, men det burde ikke ha noe med saken å gjøre tror jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...