Superkul Startet 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2009 vet det skal være 14,3 som ideelle men knekker det batteri med så lite mere?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hulda Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 14,3 er for lite. Hulda lader 14,7 uten problemer. Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hei Lading mellom 14.5 og 14.7 er den mest opptimale lading ett batteri kan ha så trur ikke 14.5 vil knekke batteriene dine.selv har jeg en lading på 14.6 i bilen og 14.4 i båten... Hansi_ Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 dette er riktignok bil - ot øøøøøø har alltid lest og hørt 14,3 er max - hmmmmmmm..... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
JRK Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hei Riktig ladespenning ved 20 grader celsius er 14,4 Volt. Om laderen har temperarur sensor vil spenningen stige ved lavere temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 ok det er en bmw 735ia og den var plutselig død - lada litt og starta - målte da som sagt 14,5 det lyser i knappene til elvinduene når bilen er avslått - kan det tappe batteri??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Olsen JM Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hei 14,5 V er helt greit det. (om det er vanlig Blyakkumulator) Er dette lading fra dynamo eller fra Landstrøm? Om det er Landstrømslader m temp sensor så vil den automatisk kjøre opp spenningen om det blir kalt. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 det lyser i knappene til elvinduene når bilen er avslått - kan det tappe batteri??? Ja, det ser ut som du har funnet kilden til at batteriet var flatt. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 så små lys hmmmmm tenkte det var orginalt jeg hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
koh Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hei ! Slik jeg har forstått det er det som følger for vanlige blybatterier. Kontinuerlig lading av batteriene kan skje opptil 14,4. Har du høyere spenning, vil batteriene koke når de er full-ladet, med resultat at væsken fordamper. Dersom du passer på væskenivå og etterfyller, skal det likevel gå greitt. I ladefasen kan du påtrykke opptil 15,5 v. -koh Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 (redigert) Hei. Ja så små lys kan tappe batteriet dit. Har i en tidligere bil hatt helt nytt batteri og glemt og slå av kupè lyset og batteriet var flatt på ca 7 timer...(riktignok så står det da 3 lys på) så høres ut som om du har en liten jordfeil eller så er det nok ett relè som ikke er helt som det skal...Men husk at selv om dynamoen lader og slikt så kan batteriet være dårlig,slik at det ikke holder like godt på strømmen som eventuelt ett nytt batteri ville gjort.ville kikket litt på denne feilen med de lysa og tatt en batteri test på batteriet så tenker jeg at problemet ditt er borte. Har være borti mye av både bil og båt,og alt som er orginalt i en bil skal slå seg av når du slår av tenninga eller senest 30 sek etter...på nyere biler så slår deg seg av 30 sek etter tenningsnøkkel er tatt ut eller når bilen låses. Hansi_ Redigert 28.Mars.2009 av hansi_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 joa kupelys skjønner jeg for det er jo endel watt - lysa her er jo bitte-bittesmå - men er jo enig at dem skulle vært av ja Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
HansT Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 ja er en del watt i kupè lys,men det er det også i de bryterene,ikke fullt så mye men nok til å tappe ett batteri vis de får stå på lenge nok uten lading...Menne kan si 99% sikkert at disse lysene skal slå seg av når tenningen er av... Hansi_ Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 noen slike lys slår seg ikke av før døren lukkes.. og da gjerne noen sekunder etter det også.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 det lyser heeeeeeeeeeeeeeeeeele tia - finner jeg ikke feilen blir det bitetang og mørkt 4ever Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
HansT Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Hehe..det er også en løsning,men ikke min favoritt...men helt klart den enkleste...vurdert og ta ut lyspærene?hehe... Hansi_ Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 er noe merkelig med dem, slukker nå så jeg .......... slår seg på med nøkkeloppåsing i døra men innerbelysinga går ikke på mere bmw og el Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Lars H. Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Dette minner om overledning et eller annet sted. Skjedde det helt plutselig? Nettopp vasket bilen, innvendig utvendig? Motorvask? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
hifo Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 da tippe jeg de er koblet via sentrallåsen din.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Dette minner om overledning et eller annet sted. Skjedde det helt plutselig? Nettopp vasket bilen, innvendig utvendig? Motorvask? Lars H. jeg kjøpte plutselig bilen for et par dager sia - konebil Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Mariell Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Selg bilen igjen. Kjøp en Toyota så er problemet løst. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Superkul Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 hehe ja kan være enig der - men jeg fikk den så grisebillig og den var meeeeeeeeeeeeget hel og pen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
prin435 Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Bmw E32 735IA dette her? Disse små lysene på vindusheiser bryterne skal lyse og skru seg av etter en viss tid! Gode biler, men pass på girkassa, disse har en tendens til å ryke! Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
prin435 Svart 28.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2009 Legger til at, en viss tid er et eller flere minutter etter at døren er igjen eller låst ( er ikke sikker). Har ikke tatt tiden. men det føles lenge å vente. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Superkul Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2009 92 mod ................ kassa er akuratt bytta og toppen hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.