Jump to content

tips til godt kjøp ca 4 mill?

blipp blopp

Recommended Posts

Kjære vene. Hvor naiv er det mulig å bli.

Denne tråden handler ikke om råd ved nybåtkjøp.

Denne tråden står i sammenheng med den andre tråden om catano sine problemer.

Denne blipp blopp har helt andre motiver med å starte tråden enn å få råd til båtkjøp.

Det har vel aldri før skjedd at et nytt medlem har fått en slik mottagelse.

Det har vel adri skjedd før at en som ber om råd ved båtkjøp har blitt møtt på denne måten.

Dette er ikke representativt for båtplassen og det vil nok gå lenge før vi ser noe slikt igjen.

Grunnen til at det blir slik er altså ikke i denne tråden, men i catano-tråden. Når det blir så syke forhold at en må gjemme båten sin, at en blir truet på forumet med erstatningssøksmål, at nye brukere dukker opp som sopper for å kommentere så forundrer ikke noe lenger.

jan martin: Søk litt på båtkjøp, nybåt ol. her på BP så ser du hvor engasjerte og hjelpsomme medlemmene og trådene vanligvis er.

Janteloven lever!

Kjenner ikke trådstarter, men Austevoll er den kommunen i Norge med flest millionærer pr innbygger. Det kryr av båter til 4 mill over hele Norge. Hvorfor går flere av dere til angrep på en som stiller et slikt spørsmål. Enig at det kunne vært utdypet litt, men ærlig talt. Tragisk oppførsel og fordømmende holdninger. Helt utrolig.

For alt jeg vet kan dere ha rett i forhold til Catano eller hva han het, men det er spekulasjon. Synd hvis en vanlig, normal potensiell Baatplassen bruker føler seg så lite velkommen at han velger å ikke komme tilbake hit.

Redigert av Los Endos (see edit history)
Det jeg ser er jo at det er mange som er bare ute for å spre møkk.. trodde dere var litt mere oppegående mennesker enn dette.

jeg ville jo bare ha et par tips når jeg skal ta konemor ut i denne jungelen.... men da det ser ut til det er så mange aper som dingler her så tror jeg at jeg heller velger å ta med en som har driti på draget før i et båtkjøp.

at jeg velger en båt i den prisklassen... et problem for deg?? så leit. :nonod:

takk og farvel..logger av for siste gang her.

når man skal kjøpe en båt til 4 millioner er det lurt å oppgi litt mer opplysninger enn det du gjør her. mange som startet slike tråder som dette her skriver vanligvis hei, forteller at de er ny her på bp etc.. også kan de fortelle litt mer om hvilken båt de hadde sett for seg.. dette er jo ikke noe krav, men det gjør det mye lettere og være seriøs da. selv om man "bare" skal kjøpe en båt for 50 båtlapper foreks.. det som gjor at folk, eller ialfall meg tok dette ganske så useriøst er at du skriver 2 setninger om hvilken båt du skal ha. og i tillegg skal båten koste maks 4. mill.

jeg ville nok ha skrevet flere sider nesten om hvilken båt jeg hadde sett for meg da.. men du var vell åpen for det meste av forslag kanskje?

Velkommen til baatplassen vist du noen gang logger på igjen iallfall! :seeya:

EDIT: la til litt til

Redigert av -Matros- (see edit history)

Mvh -Matros-

--------------

Medlem av gruppen: folk i båt!

Laluna II m/flere:

Les gjerne innlegg nr 47 en gang til, og vær "litt" kritisk...bare litt. Det skader vel ikke, eller?

Dette har ikke noe med å forsure miljøet å gjøre, tvert i mot!

Min erfaring gjennom mange år her, er at det er stor takhøyde, og det skal det være. Så dere som ønsker å gjøre denne smalere og lavere......ikke gjør det. Begge ytterpunkter er berettiget på et forum som dette, bare så dere er klar over det. I andre tråder kan situasjonen være omvendt!

Jeg skrev dette fordi det er blitt en ukultur her inne at folk er på hugget etter folk her så fort en eller annen stikker nesen frem

Og om trådstarter er litt mangelfull i å utdype hva han direkte ønsker seg her ser jeg ikke noen grunn til at vedkomne skal bli still til veggs og uten bevis bli beskyldt for å ha noe med catano saken å gjøre

Sier det bare igjen skjerp dere folkens :nono:

Enig at takhøyden her inn skal være stor ....men drittslenging kan vi være forruten :smash:

Ser meg ferdig med å kommentere mere her i denne tråden jeg og

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

takker og bukker catano... jeg er vel en av de som hadde gått fem på oppe hos y.m... jeg må si det er veldig synd du sitter i denne situasjonen nå. håper det løser seg.

tenkte jeg skulle investere i en båt ca 3 -4mill i år når markede ligger nede..

alle dere som sitter å kaster dritt om catano som belyser dette problemet burde jo prøve å sette dere i samme situasjon. det er jo endel penger og irritasjon i kjølvannet her.

jeg er bare sjele glad for at det finnes folk som catano, skriker ut når det er useriøse folk på banen.

cyber ....... mao kan ikke beskrives i rene ord

Er det bare meg som synes denne postingen av blippblopp virker litt "rar".

Først så etterlyser han båt til 4 mill, uten noen som helst andre preferanser enn plass til 5, og uten irriterene momenter.

Så skriver han dette som sitert ovenfor. Det virker, ihvertfall på meg, som om disse to trådene har en viss sammenheng ja! Pluss at Cyber kommenterte denne tråden sier vel sitt. Han har jo kun kommentert tråder med tilknytning til y.m i en eller annen form. (med unntak av et innlegg anng teak)

Redigert av Nøtterøy (see edit history)

Hei blipp blopp.

Om jeg skulle komme til å konvertere til noe annet enn seilbåt, ville mitt førstevalg blitt å finne i noe brukt fra Broom http://www.broomboats.com/

Var i England på synfaring av en rekke godbiter, men falt pladask for Broom. Jeg har sendt mail til den brokeren vi hadde kontakt med i England for å få eksakte data på den spesielle Broom båten.

Kommer tilbake så snart jeg får svar.

Prisen da var 4.3 mill NOK ferdig inn i Norge, ser ved sammenligning at det nå skulle være mulig å komme godt under 4 mill NOK eller gå ett hakk opp i størrelse eller bedre utstyrt båt (om det er mulig).

Den potensielle kjøperen jeg var sammen med hadde ca samme kreterier som deg.

Capella.

Personlig ble jeg mere kvalm av å lese brorparten av svarene enn jeg ble av spørsmålet fra trådstarter. Men så er ikke jeg så opphengt i konspirasjonsteorier til enhver tid.

Trodde karen var ute etter å skaffe seg oversikt og tips i 4mill-markedet og klarer ikke å lese så mye annet ut av trådstarten, men så feil kan man tydeligvis ta...

Jeg tar trådstarter på alvor og vil gi disse rådene:

1. Kjøp en båt hvor forhandler er så seriøs at de stiller opp ved evt. problemer også i sommerferien uansett hvor.

2. Kjøp en båt med motor(er) fra forhandler som stiller opp ved evt. problemer også i sommerferien uansett hvor.

Finner du ikke det, lei båt!

Skal du først bruke såpass mye penger på båtferie bør ferien forløpe uten bekymringer.

Lykke til!

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Eg har vært medlem her noen måneder.

Det er mye nyttig info her inne men det eg undrer meg på er følgende.

Hvorfor blir dette en klubb for sladder og drittkasting istedetfor nyttig og saklig info?

hvorfor kan hvemsomhelst påstå hvasomhelst mot navngitte personer og firmaer?

Gjelder ikke normal argumentasjon og folkeskikk på siker forum?

takk til de som gjør dette til en nyttig side å være medlem av, samtidig skam til dem som rakker ned på andre av uante grunner.

Håper dette blir bedre

Det fins flere båtforum i Norge, og dette går for å være det mest seriøse. Skal ikke nevne andre forumnavn, men der er det skikkelig barnehage!

Her er det stort sett seriøst, men noen måker er det overalt :lipseal:

Redigert av Tranen2 (see edit history)

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Synes ikke det faktum at andre er verre bør være noe argument.

Kansje de som styrer dette burde være flinkere til å fjerne upassende innlegg og språkbruk.

jeg vil uansett ikke bli forbundet med denslags "harry" oppførsel.

Mulig det er jeg som stiller for store krav, uansett synes jeg denne debatten bør være en av de viktigste OT eller ikke.

Kommer an på hva du mener med tendens. Når du skriver at "hvemsomhelst påstå hvasomhelst mot navngitte personer og firmaer" og at baatplassen er "en klubb for sladder og drittkasting istedetfor nyttig og saklig info" er vel dette nettopp eksempler på det du kritiserer, bare at det er medlemmene og vi som driver forumet som er skyteskive.

Det fleste innlegg jeg har hatt interesse av har denne tendensen, det kan være medlemmer som har påstander gående mot firma etc. det hører ingesteds hjemme når man er anonym uansett om det er berettiget eller ikke

Ikke kast stein i glasshus. Du er jo anonym du også, og tillater deg å kritisere baatplassen og innskrivernes anonymitet... :smiley:

Vil gjerne at Ingar svarer meg på følgende:

mener du at en anonym skal kunne sette frem udokumeterte påstander mot et firma?

mener du at en anonym skal kunne sette frem udokumeterte påstander mot en navngitt person?

hvorfor skal man kritisere og rakke ned på noen som spør etter råd for å kjøpe en dyr båt, når ingen ragerer på innspill i lavere prisklasse?

for meg er dette merkelig, men for all del. kansje det er megh det er noe galt med.

Når du så mener jeg går i samme fellen, så er forskjellen følgende:

jeg nevner ingen med navn, jeg kritiserer heller ingen for å ha meninger, jeg kritiserer enkelte for å anonymt kaste frem udokumenterte påstander.

Det er ikke lett å gi tips om hvilke båter som kan være aktuell når lite er oppgitt... Men den Windy 42 som er linket til er jo en fin båt om ønsker denne typen båt... Ønsker en flybridge så er jeg svak for Nordwest og 420 er jo blant de fineste der i gården etter mitt syn, 390 er ikke så gale den heller...

Med dette budsjettet så hadde jeg helt klart valgt en Trawler av typen Selen eller lignende... men da faller kravet om fart bort.. siden dette er båter som ikke er bygget for fart.... En GB 42 kan jo utstyres med bra motorer og dermed fint komme opp i noen og tyve knop... som vel også gjelder for Beneteau Swift 42

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...