Hansa666 Startet 28.Mars.2009 Del på Facebook Startet 28.Mars.2009 (redigert) Hei! Da den gamle ”Teaken” på bade-plattformen var utslitt, var det på tide å skifte den ut. Valget stod mellom å lage den selv eller få den lagd. Har sett andre her på BP, som har snekret de flotteste Teak dekk, men jeg innehar ikke denne kompetansen….. Fikk en pris på ca 12.000, men dette var uaktuelt. Snakket med min gode båtnabo, som anbefalte Sandøy Båtdekk AS hvor han hadde handlet fra. Dette er det samme firmaet som leverer til bl.a. Windy, så jeg var spent på hvilken pris de ville tilby..... Sendte inn bilder av platformen og maler, fikk raskt svar og en pris på 3.700 eks.mva. Bestilte tvert og spurte samtidig om de kunne ta bilder under selve produksjonen. Dette var ingen problem, og under vil dere kunne se alle bildene. Det siste bilde som viser det endelige resultatet er ikke klart, men det kommer OG slik så det ut i starten, måtte kutte Teaken og brekke den opp.. Disse bildene er tatt fra produksjonen hos Sandøy Båtdekk. Her er Teaken på vei inn til pressing Bilde tatt før liming Og slik ser det ut i skrivende stund..... Gleder med til å bli ferdig Redigert 28.Mars.2009 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 28.Mars.2009 Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Råfint! mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Hansa666 Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Helt enig, og i hvertfall til DEN prisen Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Mars.2009 Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Det var jo en helt overkommlig pris ja.. Hmm min trenger teak da den er helt bar.. spørs om det ikke blir fra denne leverandør ja. Lagde du malene og sendte dem ?? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mariell Svart 28.Mars.2009 Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Ser ut til å bli veldig bra. Og som du sier til den prisen. Godt å se at det er noen firmaer som ikke priser seg helt ut. Som en sammenlikning. Så hadde jeg Webastoen inne til en kontroll på Framnes Maritime i Sandefjord. De renset den, startet og kntrollkjørte. Ingen byte av deler, men maskinen hadde tuslet å godt i en par timer. Faktura 3600,- + mva. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hansa666 Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Hei! Lagde malene som du ser på bildene, ganske tykk plastikk, tilsvarende den du kler i veggene i huset med. Var nøye med malen og måtte tegne en strek tvers over som ble brukt som referanse. Egentlig var dette en enkel jobb og gutta hos Sandøy gav kjempe service Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 (redigert) En liten ting til. Fikk priser på materialer for å lage Teaken selv, og det hadde nok ikke blitt særlig rimeligere... Videre støper de selve Teaken oppå polyester, så det holder bra Redigert 28.Mars.2009 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Mars.2009 Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Blei rett og slett Kjempe flott.. takk skal du ha for tips.. Da blir det mal laging på meg vet jeg Til den prisen der klarer ikke en og gjøre det billigere selv tror jeg og ikke minst resultatet.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hansa666 Svart 28.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Hei Thorlyn. Du blir ikke skuffet Her har du info. Jarle Kristoffersen Sandøy Båtdekk AS Østerå 4900 Tvedestrand T: 37169686 F: 37169687 M: post@baatdekk.no Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 28.Mars.2009 Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 dette var veldig fint,det ligger noen timer her. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Dette så meget bra ut, skal vedde på at det firmat skaffet seg en del å gjøre på den reklamen og servicen. Fin bildeserie, her var det en del tips å hente for den som ønsker å gjøre det selv, menn hvem gjør vel det med sånne priser....... Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Hei! Ja ser jo at dette gir firmaet gratis reklame, men etter å ha fulgt diverse tråder her på BP med forhandlerne som utfører slett arbeid/service, er det bare gøy å legge ut bilder som dette, når resultatet blir så bra Det er vel en grunn til at Windy bruker samme firma.... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Ja sånn reklame gotar vi vel gjerne med en stor TAKK.... Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Har også benyttet Sandøy båtdekk og er like godt fornøyd med resultatet som Hansa666. Det ferdige produktet bærer preg av godt materialvalg og nøyaktig bearbeidelse. Når det gjelder malene er det greit å bruke 0.20 mm byggplast dersom arealet ikke blir for stort. For større areal ville jeg laget et mal med plast for så og overføre dette til en tynn kryssfinerplate og så sjekke endelig tilpassing før jeg sendte det til produksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 22.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2009 (redigert) Hei igjen. Ja da er teakdørken lagt og jeg er godt fornøyd. Det var lite tilpasning, limte med Simson ( ikke å anbefale, tok vinter og vår før den herdet...) Så her er bildet og sjøsetting er på førstkommende søndag Redigert 22.April.2009 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Nydeligt arbeid til en utrolig bra pris Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Gurba Svart 23.April.2009 Del på Facebook Svart 23.April.2009 Imponert... og det må ha vært billig.. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 23.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2009 (redigert) Hei! Ikke bare MÅ det har vært billig, det VAR skikkelig billig Så ble det noen båtkroner til Hansa bryggerier i år også... Sandøy ønsket at et aktivt medlem på BP som trengte en badeplatform, skulle få lagd en hos dem for en billig penge, om de brukte Kebony materialet. Jarle Kristoffersen ønsket å få blest rundt dette produktet samt brukererfaringer. SÅ er det noen her på BP som trenger en dørk som skal ligge ute ( ikke innvendig i båten da dette er noe alle takler) så send meg en IM. For min del har jeg bare lest om dette, så event diskusjoner må taes direkte med Sandøy. PS! Jeg har betalt vanlig pris for min teak, har ingen ting igjen for å lage denne "reportasjen", bare et ønske om å hjelpe et seriøst firma i en trang tid. Jobber selv med IT, så teak produksjon er ganske langt unna mitt felt Redigert 23.April.2009 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jarle. sandøy båtdekk as Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 Hei Alle sammen! Prøver meg litt på BP.. Fått så mange hyggelige tilbakemld... Dersom noen av dere er interessert i gode høstpriser på produksjon av dørk/dekk i Kebony eller teak er tiden inne nå for å hente inn tilbud.. Vi tar også båter intil 32-35 fot innendørs opplag og gjør hele jobben. Faste priser på forhånd... Ellers selger jeg teakseal rimelig (se www.bofastening.se) dette er et helt nytt nanobasert pleieprodukt som bevarer teakfargen. selger 10 kit med rens og sealer til kr 350,- til BP-medlemmer som lover å komme med tilbakemeldinger og erfaringer igjennom sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 Som en sammenlikning. ...så hadde jeg Wallasen hos han servicekaren på industriområdet ved Varden. Bytta ei vifte, rengjorde og prøvestartet. 1600.- Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 Utrolig flott,og til en flott pris. Hvor tykk er dette treverket? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 Hei beertrip. Treverket er vel en ca 4 mm trykt og så er det støpt på en polyester duk. ( har faktisk ikke målt tykkelsen.... ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.