Per_A Startet 29.Mars.2009 Del på Facebook Startet 29.Mars.2009 Jeg har hørt at det finnes et firma i Sandefjord som driver og legger epoxy på skrog. Noen som vet noe om dette. Har søkt, men finner ingenting på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 På en stål seilbåt jeg hadde mener jeg at de hadde brukt tjære-epoxy. Tror det var en form for rustbeskyttelse. Luktet tjære når jeg gjorde noe sveisearbeid. Kan det være dette du har hørt om? Sitér dette innlegget Link to post
Per_A Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Tja, ikke godt å si. Mangler det meste av info. Men snakket med en fyr fra Tønsberg som sa at det fantes en telthall i Sandefjrod der de kunne ta opp større båter, og at de drev med epoxybeskyttelse av stålskrog bl.a. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Epoxy på stål ? det høres noe spesielt ut... Er her noen med kunnskap om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Våtsliping med epoxy. Har en beskrivelse i en bok av Bjørn P. Behrens hvor han etter først å ha sandblåst, gjentar slipingen ved å rulle på blandet epoxy for deretter slipe med vinkelsliper eller "roterande bläster" inn den våte epoxyen. Da får man umiddelbart beskyttelse av stålet. Eksemplet gjelder sliping av en jernkjøl, men han anbefaler metoden generellt. Se forøvrig denne tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry337568 Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
SveinHa Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Jeg hadde en lang prat med en kar hos Jotun en gang. Spørsmålet gjaldt lakkering av båtmotor og hans uforbeholdne anbefaling var grunning med Jotun Antipest og Jotun Hardtop oppå. Som han sa så var dette ikke den billigste løsningen men det beste Jotun kunne tilby. En båtmotor har jo litt andre belastninger lakkmessig enn et stålskrog men disse produktene er jo laget for skrog... Der finnes jo andre fabrikat av tilsvarende produkter også. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.