benq Startet 30.Mars.2009 Del på Facebook Startet 30.Mars.2009 Er det noen som kan regne eller vet hvilken størrelse og hvilken stigning på propell jeg trenger. Båten er en Mikkel 32 med ca.. 8,5 m vannlinje, veier ca. 3800 kg. Motoren er en "Sole mini 17" (16 hk) Drevet er ett VP 110 S drev, dette er det jeg vet akkurat nå. Skal sette Mikkelen på land snart, og da først får jeg vite hvilken propell som er der. Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Hei vet at Maritim kan regne dette ut, men det er sikkert fler som kan det. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Om du ser på propeller hos drevia.se så kan du finne anbefalt propell til forskjellige Volvo Penta / Seildrev. Vet ikke hvordan din motor er sammenlikned med VP når det gjelder HK vs RPM, men det finnes vel noe som likner? For en MD2010 med 110S f.eks anbefales en 15x8 2-blader, foldepropell eller en 15x9 3-blader foldepropell, eventuelt en 14x8 fast 2-blader Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Cerveza Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Gori har en kalkulator på sine sider hvis du vurderer å kjøpe via dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.