asgeirn86 Startet 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2009 Hei Jeg vil ha en Bukh 48 hk ned i 36 hk pga plassmangel. Er det noen der ute som kan svare meg på hvorfor min originale Bukh 48 bare greier 2800 rpm etter at jeg rev av turboen? Opprinnelig skal jo både 48 hk og 36 hk ha 3500 rpm Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Nå får motoren din for mykje diesel i forhold til luft, så du må justere ned brennstoffpumpa di. Grunnen til at du nå greier kun 2800 rpm er at når du tok av turboen, så får ikkje motoren nok kraft til å drage rundt propellen, og du må også då skaffe deg ein mindre propell. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Er det samme stempler i begge to? Ofte har en turbo-motor lavkomp-stempler slik at man får bedre effekt av turbo-trykket. Da blir motoren ekstra slapp uten turbo. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
asgeirn86 Svart 30.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Okej, Takker for svar. Det med stemplene har jeg ikke funnet ut, men det med stor propell: Jeg fikk 2800 rpm når giret står i fri. Så dette er maks uten last i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2009 Det er vel samme måte når man bygger en dv 36 opp til dv 48. Jeg spurte gutta på Univa om dette ,da måtte jeg bytte dyser og justere diselpumpa. Så det er vel fare for at du må ha noen mindre dyser. Lykke til Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.