880 Startet 30.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2009 Skal bunnsmøre sap. 1. sesong kjørte jeg uten noe. 2. sesong 3 lag med 2 komponent primer og to lag med Hempel hard racing. Skroget ser nesten nysmurt ut. Trenger jeg nytt lag ? Hva velger jeg selvpolerende eller fortsetter jeg med hard racing ? 880 Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
KaRsK Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 tror kanskje selvpolerende er bra :) men det anbeefales vel opp til 50 knop ... og jeg aner ikke hvor fort den båten du har går . Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 (redigert) Vurderer å bare sjøsette båten slik den er og se an utviklingen. Neste alternativ er å vannslipe og ha på nytt bunnstoff av samme type eller selvpolerende ???? Sistnevnte krever noe tørketid før nytt stoff smøres på Lagt til: crusing speed 26 - 32 knop.. Redigert 31.Mars.2009 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
bellen Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Om den ser fin ut den du har på, så treng du ikkje å bry deg i første omgang med nytt strøk. Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Kan være nyttig å teste hva som skjer 2. sesong uten nytt bunnstoff. Jeg legger nytt hvert andre år og det holder helt greit (med bare minimalt mer groing sesong nr. 2.) Redigert 1.April.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
index Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Jeg ville mattslipt og lagt på et par strøk selvpolerende i en annen farge enn det harde du har nå. Da er det lett å følge med på når det selvpolerende begynner å bli tynt, og du kan for fremtiden nøye deg med å flekke der det trengs hvert år! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Vikane Inlander Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Låner denne tråden i stedet for å lage ny med samme tema. Hva bruker jeg på en 2006 skjærgårdsjeep med toppfart ca 40 knop ? Båten kommer til å bli dratt endel opp og ned på henger, rundt om til diverse farvann, tåler selvpolerende dette ? Aner ikke hva som er brukt på båten før, men antar det er hardt, noen måte å finne ut hvilket merke det er, eller har det ingen betydning for hva annet jeg uansett skulle finne på å kline på ? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Kan være nyttig å teste hva som skjer 2. sesong uten nytt bunnstoff. Jeg legger nytt hvert andre år og det holder helt greit (med bare minimalt mer groing sesong nr. 2.) Båten er sjøsatt nu, uten annet enn å spraye drevet med drevspray. Så vil tden vise om dette fungerer.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Mouche Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Båten kommer til å bli dratt endel opp og ned på henger, rundt om til diverse farvann, tåler selvpolerende dette ? Har vel båten opp/ned fra henger en fire/fem ganger i løpet av sesongen og da er det ikke noe problem. Hvis den står på henger når den ikke er i bruk på sjøen så trenger du vel ikke bunnstoff, og hvis den trekkes opp/ned av henger svært ofte, men ligger en del i sjøen så ville jeg brukt hardt bunnstoff. SÅ det kommer litt an på hvor mye er mye og hvor ofte er ofte! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Vikane Inlander Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Kommer stort sett til å ligge på fast båtplass i sjøen, antar det kan være aktuelt med 4-8 ganger opp og ned av hengeren i løpet av året. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.