Fevik 21 Startet 30.Mars.2009 Del på Facebook Startet 30.Mars.2009 Noen som kan anbefale en grei kjøleboks til 12V på rundt 20 liter. Har lyst til å kjøpe noe litt bedre enn de vanlige biltema og maritim boxene. Må jo ha noe å ha pilsen i til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Er dette en slik reiseboks? Eller er den for innbygging/fastmontering? Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Jeg kjøpte en ISOTERM for en del år siden, men den klappet sammen etter kort tid. Motoren i pumpa drives av 6 transistorer, og det spesielle med designet her var at konstruktøren ikke hadde skjønt at det var induktiv last det dreide seg om og ikke montert beskyttelsesdioder på hvær av disse transistorene. Resultatet ble at de døde etter hvert. Jeg gjorde "ferdig" elektronikken ved å sette inn dioder, samt at jeg valgte noen transistorer som var beregnet på større effekt. Det har holdt i ca 10 år etter det. Per Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Er dette en slik reiseboks? Eller er den for innbygging/fastmontering? Den trenger ikke å kunne flyttes, men vil helst holde prisen under 2000,- Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 (redigert) Da tviler jeg på at du får noe som duger med mindre du finner et brukt kjøleskap. Redigert 31.Mars.2009 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Kjøp en boks med kompressor, ikke en type med Peltier elementer. Sistnevnte får du billig, men de bruker masse strøm og er ikke særlig effektive. I varmt vær vil du særlig merke dette. Isotherm boksene er en del dyrere enn det du skisserer, men de har gått en god del ned i pris. Boksen jeg har mener jeg kostet rundt 6000,- for noen år siden, mens den koster under 4000 nå etter det jeg har hørt. Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Er det noen som har noen meninger om merket Tropicool. Har funnet noen til greie priser i USA Ser at disse er priset til ca dobbel pris på nettbutikker i Norge Tropicool Så også at de kom godt ut i denne testen (Tror testen er litt gammel) Test av kjølebokser Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Kjøp en boks med kompressor, ikke en type med Peltier elementer. Sistnevnte får du billig, men de bruker masse strøm og er ikke særlig effektive. I varmt vær vil du særlig merke dette.Isotherm boksene er en del dyrere enn det du skisserer, men de har gått en god del ned i pris. Boksen jeg har mener jeg kostet rundt 6000,- for noen år siden, mens den koster under 4000 nå etter det jeg har hørt. Har sett litt på denne fra maritim. Tror jeg kjøper den hvis jeg ikke finner noen rimigere alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Den fra Maritim er liten men bra. Den andre du hadde er bare drit. Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Har lest litt i dette emnet, og kommet frem til samme konklusjon. Man må faktisk opp i nærmere 4000 for å få noe som duger. Det er mye penger for å få seg en kald pils Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Du drikker flere når de er kalde, så det tjener du fort inn igjen på panten Sitér dette innlegget Link to post
Øivind E. Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Hvis jeg var deg ville jeg sett på Isotherm TB32ACDC. Utvendig størrelse er nesten samme som TB26, men den kan også kjøres på 230v. Og den koster bare noen hundrelapper mer. MVH Øivind Evensen Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Hva med å rett og slett investere i et Isotherm kjøleskap ? Legger du kr. 500 mer på bordet får du 42 liter og kr 800,- mer så får du 65 liter. (hvis du har plass i båten vel å merke) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
snart Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 http://www.jamamarina.no/ Selger Isotherm 32 liter kjøleboks for 3550,- Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Hva med å rett og slett investere i et Isotherm kjøleskap ? Legger du kr. 500 mer på bordet får du 42 liter og kr 800,- mer så får du 65 liter.(hvis du har plass i båten vel å merke) Har egentlig ikke plass til noen ting i båten min, men må ha det bare må ha det Sitér dette innlegget Link to post
Fevik 21 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 http://www.jamamarina.no/ Selger Isotherm 32 liter kjøleboks for 3550,- Det var veldig billig. Skal hjem å måle hva jeg kan få plass til Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 (redigert) Jeg har DENNE, men mener at den selges en god del rimligere en del steder. Vei pris har jo faktisk gått ganske mye opp. Jeg synes den er helt topp. Mener Seatronic solgte den ganske rimlig i høst. Tillagt: Koster ca 4700, nå hos Seatronic SE HER Redigert 31.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Noen som kan anbefale en grei kjøleboks til 12V på rundt 20 liter. Har lyst til å kjøpe noe litt bedre enn de vanlige biltema og maritim boxene. Søk på kjøleboks på marked Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Per Harald Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Kjøleboksen som OLPI presenterer, En isoterm med skikkelig danfoss aggregat er absolutt å anbefale. Kjøpte selv en slik i fjor da kjøleboksen i båten røyk. Flott boks med lavt strømforbruk. På det varmeste i sommeren 2008 "klokket" jeg den, og det gikk overaskende lite til å holde ø.......... så duggfrisk og kald. Kan også brukes som fryseboks ned til - 10 grader. Endatil fortsatt med greit forbruk av strøm. Etter at boksen i båten ble fikset så har denne boksen som har håndtak vært med på tur og selskapligheter rundt om. Full av mat og drikke. Absolutt å anbefale. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
olpi Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 (redigert) Jeg tar den med når vi er på tur med bilen også. Helt super boks, men veldig god plass. 1 1/2 litere står fint. Kjekt med det lille lokket i det store når man skal ha uta f.eks en flaske av boksen. I tillegg kan man sitte på den, men da bør man sikkert holde rumpa borte fra det lille lokket På de nyeste boksne stiller man temp`n digitalt mener jeg å ha sett. Det gjør man ikke på min boks, men ellers er den lik. Redigert 31.Mars.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Jeg har Isotherm 26 liter. Fantastisk bra produkt, jeg hadde kaldeste pilsen på bryggen i Bergen under hetebølgen ifjor :) Det er også flott at den bruker utrolig lite strøm. Det som også er en ting å huske på er at den magasinerer kulden. dvs den holder seg kald i ca 1 døgn etter at du har slått av strømmen. Flott produkt kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
NOC Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Er det mye viftestøy av disse Isotermboksene? Hadde en billigvariant i bilen i fjor sommer. Mye lyd og lite kulde... Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Denne kjøler ned mot minus 10. Den går veldig lite når den er nedkjølt, derfor lite støy, Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 29.Mai.2015 Del på Facebook Svart 29.Mai.2015 Hei! Vi lurer på en kjøleboks vi kan bruke både i bilen og i båten, og jeg har vært inne på Seatronic og funnet noen Isotherm bokser som kunne ha fungert greit. De koster en del syntes jeg, så jeg tenkte jeg skulle løfte denne tråden og se om det kan være noen innspill å få. Jeg har ikke bestemt meg for størrelse foreløpig. Er det noen som har erfaring med disse Isotherm boksene? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.