Jump to content

Ny Bavaria 35 Cr er nå bestillt.

blueline

Recommended Posts

Septik er standard med tømming i sjøen eller fra dekk. Badeplattformen er elektrisk. Kult men hvor praktisk er det? Den kan også brukes manuelt. Kort kjøl var ca. 10000 ekstra. Det blir den 4. båten jeg monterer varme og 3. jeg monterer varmtvann. Varme tok 5 timer i den gamle Bavariaen. Forborede hull i alle skott. Har ikke sett så nøye på det i den nye men jeg tror ikke Bavariafabrikken gidder å bore hull manuellt så det er nok ferdig her også. VV er en større jobb, men timeslønnen min blir nok på ca. kr. 1000,- rett i lomma og det er ikke dårlig for en statsansatt. Jeg bruker samme type hurtigkoblinger og slange som på originalmontasjen så sluttresultatet står ikke tilbake for det originale opplegget. Jeg lærte jeg en ting sist og det var at speedfit siden koblinger ikke tåler gjengetett fra Loctite, men det gjør Whale sine hurtigkoblinger. Koblingnene fra speedfit gikk i oppløsning.

Redigert av blueline (see edit history)
http://www.batrutor.se/menu,948,1083,2256,page,2256.html

Det blir nok ikke gratis. Men jeg synes det ser bra ut.

Gratis er det ikke, men det kan bli billigere om du velger å hente dette sjøl... rett utenfor Göteborg.... Mener Lunde snakket om at frakten var meget høy og på flere tusen kroner for denne vindskjermen... Men jeg fikk ett tilbud på 16-17 tusen om jeg hentet selv og monterte selv... mens det var snakk om ett par og tyve om Lunde skulle gjøre dette.. Dette er tatt på husken fra ette par år tilbake....

Synes også at en slik vindskjerm gjør seg bra på en slik båt fin båt..... Velger en vindskjerm så bør en gjøre det før en bestiller sprayhood..... og få dette tilpasset med engang.... og cockpit-telt er også greit om man liker å bruke båten når været ikke fra sin beste side

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg tenkte å ta hele biten gjennom Hönö båtvindrutor da jeg planlegger å hente båten i Danmark i midten av Juni og la den ligge i Göteborg til ferien begynner. Da får de muligheter til å ta mål å lage vindskjermen. Da får de via Kapell och annat ta mål å lage sprayhood/kockpitkalesje. Har vi flaks er det klart til ferien begynner i midten Juli.

Men en ny båt endrer kanskje bruksmønsteret seg littegrann? - hva sier dere andre som har gått opp 7-8 fot. Blir det annet bruksmønster?

Gikk selv opp fra 31 til 38 fot for en del år siden. Tror ikke bruksmønsteret endret seg så mye, men vi fortsatte med det vi hadde begynt: Seile langt, og da mener jeg T/R Oslofj - Stockholm rundt Sveriges sydspiss på 4 uker, og mange liknende turer. Det hadde vi neppe fortsatt med da barna ble større, hadde vi hatt den gamle båten med stadig mindre plass.

Bedre komfort i en større båt, særlig roligere gange i åpen sjø, er kanskje det som har størst betydning for

bruksmønsteret.

Redigert av Seilersnobben (see edit history)
Driver i disse dager og kikker på en båt og en av de tingene som holder meg igjen er at den stikker 185 cm dypt.

Da vi byttet fra 31 til 38 fot økte også dyptgåendet fra 170 til 220 cm og mastehøyden fra 15 til 19 meter. Sett i ettertid var det uten tvil mastehøyden som fikk størst konsekvenser for vei- og havnevalg.

En av de første tingene jeg bare måtte gjøre etter å ha byttet tilbake til mindre båt, var å gå "Åkeren" - innenskjærsleden sydover fra Strømstad. :flag_sw:

Mastehøyden er ca. 15 m. Vi hadde tenkt å handle båt først til neste sesong, men nå som Bavariafabrikken gir 10% ble fristelsen for stor. Jeg tror faktisk at det er bedre økonomi for oss å bytte i år enn å vente. Når du handler for ca. 1 mill er 10 % en rabatt som du merker. Jeg tror at de faktisk har et par båter for levering i juni som ikke er reservert hos Lunde båt. Denne gangen blir det ekstra gøy fordi dette er båten jeg vil ha. Tidligere har jeg alltid ønsket litt større båt enn det jeg har kjøpt men nå føler jeg at jeg får det optimale. Ikke for stor men likevel god nok plass til at vi kan ha med venner og familie på overnatting.

http://www.batrutor.se/menu,948,1083,2256,page,2256.html

Det blir nok ikke gratis. Men jeg synes det ser bra ut. Dette er vel fra en 38 om jeg ikke husker feil. Litt Rainx på ruta så har du bra sikt selv om det regner.

Tror bildet er fra en 42-foter. Som sagt lenger opp så lages ikke disse vinduene for 35 og 38-foterne. Men blir det etterspørsel så kommer del vel kanskje. Kunne godt tenkt meg dette til min 38 Cruiser.

de lager også på spesialbestilling, så det betyr vel ikke annet enn at de foreløpig ikke har maler til mindre båter. Problemet jeg opplevde med Hönö er at en må mase ganske mye for å få handle noe der... i hvertfall kommuniserer de tregt per mail. Uansett kommer min båt til å få vinduer derfra en gang i tiden håper jeg.

Redigert av Framtia (see edit history)

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Jeg har vært i kontakt både på tlf. og mail. De har ikke mal til 35 og må i såfall lage en. Jeg har sendt han bilde av "fundament" og bedt om en tilbakemelding på pris og leveringstid. Min båt blir liggende ca. 1 mnd. før jeg har ferie og ta håper jeg at de har tid til å ta mål og lage skjermen. Har fått rask respons på mail så langt. Det er nok litt mindre å gjør for dem nå så da håper jeg at jeg også blir en interessant kunde.

Har heldigvis minimalt som skal gjøres i Danmark. Stoffing, montering av tv-antenne i mast bortsett fra vanlig klargjøring. Resten blir gjort på fabrikken og de pleier ha god kontroll.

Dette er bare velmenede tips,går nok litt fort i svingene både på fabrikk og overlevering i Danmark.Skal ikke ramse opp manglene ved min og andre bekjentes overlevering i Danmark,men sjekk alt nøye.At Lunde Båt i ettertid har rettet opp alt på en tilfredsstillende måte,er veldig bra,men det er fabrikkslurv/Danmarkslurv som vi betaler for som er irriterende.

mvh

fem@il

Jeg er så heldig at jeg har 40 min gangtid med båt evt. 10 min i bil til Lundebåt. På min gamle 2006 mod. så fant jeg bare 1 feil fra fabrikken og det var en skapluke som sto litt skeivt. Dette så jeg først når jeg satt å slappet av i salongen. Justerte skruene på hengslene så var det bra. Det var feil på en pixel på tridataen men det kan knapt nok fabrikken lastes for så jeg er imponert over det jeg fikk fra fabrikken. Håper det blir like bra denne gangen. Forøvrig ble min forrige båt levert på Grimsøy service. Det var et suverent sted. Hyggelig og tillitvekkende personale som gjorde en utmerket jobb. Mer enn det jeg kan si om de maritime bedriftene jeg har vært i kontakt med i Oslo området med unntak av Lunde båt. Men takk for tipset. Hente ut båt er litt som bursdag og julaften på en gang så det krever litt disiplin å holde konsentrasjonen på det som er viktig. :crazy:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...