Willing 31 Startet 31.Mars.2009 Del på Facebook Startet 31.Mars.2009 Hei all båt folk har problemer med og få full turtall på motoren under gange når den står i fri får eg 3900 under gange får eg bare 3500 har hat løs diesel pumpa og mener att den er riktig justert. er det noen som har noen løsning på probleme?. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 For tung propell kansje? Eller er båten mykje grodd? Kansje ikkje turtelleren din viser heilt rett heller. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Denne motoren skal vel greie 3900 rpm på maks fart dersom propellen er riktig. Dersom du ruser med giret i fri bør du greie et stykke over 4000 rpm før turtallsbegrensningen slår inn. Noen sjekkpunkter: Viser turtelleren korrekt? Har gassvaier full vandring? Tilstrekkelig dieseltilførsel, tette filtre? Er båten grodd? Riktig propell? Er turbolader ok? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Willing 31 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Nei har samme propelene som i fjord har en Halco 26 fot med en volvopenta 41a og 290 duopropp hekkagregat bruker bare A3 propeller men en annen kompis av meg har samme båt og 41B motor han bruker A5 propeller Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Og du har oppnådd 3900 tidligere? Har du sjekka at gasswieren går til maks? Dette er vel ein motor som begynder å drage på årene? så kansje turboen har begynt å miste futten, ta av luftfilteret og kontroller om det er slark i akslingen på turboen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Willing 31 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 er det noen måte eg kan sjekke turboladeren på? kan diesel pumpa være feil motoren går penere en i fjord Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post Share on other sites More sharing options...
Willing 31 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Turben kjøpte eg for ny for 2 sesonger siden motoren har bare godt 2300 timer Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Vår 29 med fly trives utmerket med A5. Jeg vil tro at minst A6 burde være passelig for en 26 som er noe lettere. Med A3 burde du greit komme opp over 3900 på maks. Hvor mye turtall fikk du før du begynte å skru? Du har justert dieselpumpa, hva annet har du gjort med motor og båt siden i fjor? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Willing 31 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Synes det er rart at min kompis sin båt kan bruke A5 propeller og min bare klarer A3 Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post Share on other sites More sharing options...
Willing 31 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Eg har hat toppen av og skiftet ventiler og da løsnet eg uheldig vis diesel pumpa men mener att den er riktig justert har vært ute i dag motoren går veldig fint finere en noen gang Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post Share on other sites More sharing options...
Willing 31 Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 diesel pumpa er justert til 1,86mm Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Og det er slik pumpa skal være justert ? (spør fordi jeg ikke har peiling). Ventilene er montert riktig og er korrekt justert? Du har fått endel tips i denne tråden, du får begynne å eliminere mulighetene en etter en. Jeg synes du skal starte med å sjekke at du virkelig har full gass når hendelen står på fullt. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Ryker motoren noe ved høg belastning? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dante Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 ..har hat løs diesel pumpa og mener att den er riktig justert. er det noen som har noen løsning på probleme? Det med propell kan ikke uten videre sammenliknes. Jeg har hatt A6 på Dynamic 8600 så det betyr ikke mye. (vekt, v-bunn osv spiller inn). Det viktigste er at du får riktig turtall når båten er tom, dvs lite diesel, lite last ombord og tomme vanntanker. Hvis du har fått 3900 rpm før og ikke får dette nå, og turbo er ok, holder jeg en knapp på dieselpumpa. Det skal ikke mye til her før alt blir galt! Få en proff til å justere denne for deg! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.