RonnyB Startet 31.Mars.2009 Del på Facebook Startet 31.Mars.2009 1979 Shetland 570 HT, er det noe spesielt man må se etter på disse båtene? Som glassfiber pest, tynt skrog, mm? Det står en 70 Johnson av samme årgang på båten. Den skal visst være fikset opp med nye stempler. Er det noen som har kjennskap til disse båtene? http://bat.autodb.no/autodb/view.wa2?AdIte...fied=1237398234 Ronny Sitér dette innlegget Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
Polarn Svart 31.Mars.2009 Del på Facebook Svart 31.Mars.2009 Jeg ble tilnærmet født i en sånn, det jeg husker fra den var at det lakk en del fra vinduene og alt som var skrudd fast i skroget. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Tranen2 Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 (redigert) Her betaler du for båten og får motoren på kjøpet... en påhengsmotor fra 1979 har kun bruksverdi. Og 39 store for den båten er kanskje litt for mye!? Redigert 1.April.2009 av Tranen2 (see edit history) Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 Ble ikke disse båtene solgt som "usynkbare"? Dvs at det nå er ett tonn med vått skum mellom inner og ytterskrog? Jeg ville helst hatt kunnskap om vår og høstvekt på båten, om det er som jeg tror så kan vel denne båten bli uhorvelig tung. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Naboen hadde en Shetland 17 eller 18 fot,den var blytung og greide ikke 20 knop engang med 60hk Ville nok sjekket om det er vann i skroget ja Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Jeg adde en 1978 mod Shetland 570. Hadde en Mercury 135 Black max, og da gjorde den 37 knop. Båten med motor veide ca 700 kg. Den er fin på vannet, men hadde en tendens til å rette seg opp i skarpe svinger. Skummelt. holdt på å ramle overbord pga det Også er det altfor kort køye. Hadde beina på benken, og jeg er 1.82. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Kjenner ikke båten spesiellt, men føler også dette kan bli tunge greier, og sjangse for vann i bunn er stor, 70 hk er forøvrig i annonsen oppgitt til 86 modell... denne motoren slurper vel fort 35 liter i timen, noe som vil gi ett noe høyt forbruk per n.mil grunnet den relativt lave farten. Verdt å ta med i vurdering. Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Løfter denne.. Noen som har erfaring? Fått tak i et ganske fint eksemplar, men lurer pp hvordan andres erfaringer, råd og tips hadde vært. På hekken sitter det en 90HK E-tec. For liten propell vel å merke, oppnår kun 4500 omr. Av de anbefalte 4500-5500. Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Marwin Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Shetland er solide båter! 90 eTec er ikke for liten motor, snarere tvert om. Vær varsom med raske krappe svinger frem og tilbake! Stuker litt i motgående bølger, men ellers en grei båt. Jeg hadde en Shetland i noen år, og tok hull i innerliner for å montere ekkolodd: Mye hard isopor mellom skrog og innerliner, men ikke antydning til vann eller fukt! Sjekk at fenderlista er uskadd slik at vann ikke har kunnet trenge inn. Lykke til ? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.