Jump to content

Da er båten på vannet

Bonus

Recommended Posts

Deilig følelse. Sitter godt og varmt i sofakroken med PC'en på fanget. En liten "skarp en" i glasset på bordet. Freddie Mercury svakt i høyttalerne i bakgrunnen. Snart tid for køya.

Fikk båten på vannet idag. Utrolig deilig å vri om tenningsnøklene og høre motorene starte. Umiddelbart. Gjennomgang av alle funksjoner, alt virker som det skal - varme, varmtvann, kartplotter, VHF, kjøleskap ++.

Båten er nypolert og ren. Det virker som båten gleder seg like mye som oss til den nye sesongen. Dette kan ikke bli bedre! Er dere missunnelige" Håper det :lol:

Redigert av Svenning (see edit history)

Var vel på tide det vel , grattis regner med du koser deg nå ja . Men du sa den skulle på vannet 1 april , men pytt pytt . Om jeg er missunnlig , nja må være på den tynne og varmeren det da . Sees vel om et par tre dager vel ,håper på plass på flyte brygga ved Pråmen.Lov å håpe vel`? Foresten så er det vel litt dårlig innlegg detta uten bilde :wink: Foresten så sitter jeg ombord jeg også ,ser meg jo på web cam fra havna nu,så nå har Øko full kontroll om jeg er hjemme eller ikke .

:cheers: Tine IV som nesten er klar for året's tur :cheers:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Håper bare at isen går i Sonskilen, og at landgangene blir lagt ut. Jeg tenker da på de to innerste uteliggerne, som Sonskilen Båthavn eier. Men kulda som først nå slipper taket har hindret meg i å gjøre båten sjøklar, så jeg trenger noen dager på meg. Båten kommer nok derfor ikke på vannet før en av de første dagene til uken.

Grattis Svenning! Ser ut til å bli noen fine dager i perioden fremover! Nyt dem godt på vannet!

Redigert av nimbuster (see edit history)

Kjennes nok godt, ja, å endelig ha egen kjøl under føttene igjen. Dere har jo smakt litt av "sjølivet" ved gjentatte besøk ombord hos oss gjenom vinteren, men det blir jo ikke akkurat det samme. :lol:

Men grattis med å ha "elskerinna" på plass i båsen.

Nix - det er nok MorMajor som opptar båsen til Svenning akkurat nå. Bonus befinner seg på noe sydligere breddegrader. :yesnod:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Deilig følelse.

Kjenner til den følelsen du snakker om ja.. var skikkelig god følelse å kunne dra på fjorden på mandag, bare synd det regnet den dagen da..

Men nå kommer varmen og finværet, så nå blir det mange kose turer på fjorden. :-)

Ekstra godt er det selvsagt når alt fungerer! :-)

Velkommen i "på vannet" gjengen.. hehe..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Påske på fjellet først, og så er det vår og båt....

Alf Andreassen i tidl Dockside Marine har stablet på bena et nytt selskap - Johs Lunde Marine DOCKSIDE as - med Lunde-gruppen som majoritetseier. Forhåpentligvis borger den nye eieren for tilstrekkelig kapital og en driftsform som kan gi lønnsomhet. Det nye selskapet har påtatt seg å ferdigstille alle opplagsbåter iht tidligere avtale med Dokside Marine, og levere båtene ila april. Veldig hyggelig gjort spør du meg, og helt sikkert fornuftig kundepleie.

Så går alt som planlagt så er vi på sjøen tordag 30. april, og klar for 1. mai-helgen i Kragerø-skjærgården.

:sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

I dag er drevmontasje og kranbil bestilt på tirsdag så påsken blir på sjøen. Det blir Hvaler og sverige, koster. Hadde egentlig tenkt å la Theia ligge i garasjen til noen kjøpte ho, men nå er alt timet. Drikkevannstank og system desinfisert i dag. Ellers har ho vært klar i snart en mnd. Blank og fin. Det kan være greit å ta noen turer med Jodaen før Bavariaen kommer på vannet.

Vi satser alle på nydelig vær vel??? Kansje isen er borte i havna når påsken er over......... :flag:

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Det er ikke bare på Marine siden det står Lunde bak om dagen. De spytter mye penger ut i opprettelsen av ny verktøy/bygg kjede(Rogaland Verktøy) samt litt Rally sponsing. Får håpe de har kontroll på finansene ellers går dette skikkelig ille....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Deilig følelse. Fikk båten på vannet idag. Utrolig deilig å vri om tenningsnøklene og høre motorene starte.

Båten er nypolert og ren. Det virker som båten gleder seg like mye som oss til den nye sesongen. Dette kan ikke bli bedre! Er dere missunnelige" Håper det :lol:

Heldiggrisen! Er nesten ikke misunnelig, nei. :crazy::lol:

Regner med å få gjort mye på båten i påsken selv også. Har fri hele påskeuken nå. DET skal bli godt. :drink:

Må forresten få gratulere med "ny" nabo. Regner med du satte cognacen i halsen når Lystbåten be slept innover sundet i går......

Fikk meg en god latter når jeg leste om den saken i avisen. Beste aprilspøken på lenge.. :lol::lol:

Hørs bra ut Svenning!

Pass på at du ikke lager riper i den fine hylla di da, hehe :cool:

Hylla er innviet Lagavulin. Ble helt topp!

GeirFrode; jeg leste den spøken på MA's nettside. Og var sikker på at det var en Aprilspøk. Og så ringer en nabo og forteller atLystbåt-slepet er på vei ned sundet! Jeg trodde ham ikke, så han måtte sende et bilde. Utrolig bra spøk!!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...