Sjøtunga Startet 31.Mars.2009 Del på Facebook Startet 31.Mars.2009 Jeg har en stor luke over motorrommet som utgjør dørken i hele aktre del av cockpit. Denne har strammemekanismer som gjør den temmelig krøkkete å åpne, og svært vanskelig å åpne når man er alene. jeg ser meg derfor om etter alternative måter å feste/stramme denne luka på. Jeg har funnet Southco M1 compression latch (som jeg mistenker koster noen kroner...). Noen som kjenner til denne? Den er så vidt jeg forstår vanntett, men er beregnet brukt på dører. Vil den fungere greit på en dekksluke også? Jeg har også funnet denne. Noen som kjenner til om denne har noen strammefunksjon? Hva er funksjonen til fjæra rundt stammen? Andre forslag? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
M/S Malene Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 Hei Viknes bruker disse: http://www.stendmetall.no/luketerser.htm Både lukker og strammer. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 1.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2009 Viknes bruker disse: http://www.stendmetall.no/luketerser.htmBåde lukker og strammer. Den så jo flott ut. Ingen hull som vann kan samle seg i heller. Aner du hva den koster? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Ruby Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 Jeg har vært på jakt etter noe lignende. Noen som vet hvor den Southco M1 - saken selges? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 Den så jo flott ut. Ingen hull som vann kan samle seg i heller.Aner du hva den koster? Vet ikke prisen, men de virker solide. Har slike på min båt og kan ihvertfall gå god for dem.Totalt vanntette. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 1.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2009 Jeg har vært på jakt etter noe lignende. Noen som vet hvor den Southco M1 - saken selges? Det ser ut som Strøm importerer Southco. De har også en forhandleroversikt på websidene sine. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Sjøtunga Svart 2.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2009 HeiViknes bruker disse: http://www.stendmetall.no/luketerser.htm Både lukker og strammer. Jeg tok en telefon til Stend Metall og fikk vite at de har sluttet å produsere disse fordi de ble for dyre. De holder visstnok på å undersøke om de kan få dem produsert i Kina, men det blir sikkert uansett for seint for min del. Synd, de så fine ut de der... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
SeaRaymond Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Jeg har også funnet denne. Noen som kjenner til om denne har noen strammefunksjon? Hva er funksjonen til fjæra rundt stammen? Denne har nok også starammefunksjon vil jeg tro, mener funksjonen til fjæren bidrar til ett hviss trykk holdes på selve låseskåten når du skrur opp, slik at selve låsepinnen skal vandre med og ikke bli stående i lukket posisjon selv om du har slakket av presset og alle gjengende er skrudd til endes.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 2.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2009 Denne har nok også starammefunksjon vil jeg tro, mener funksjonen til fjæren bidrar til ett hviss trykk holdes på selve låseskåten når du skrur opp, slik at selve låsepinnen skal vandre med og ikke bli stående i lukket posisjon selv om du har slakket av presset og alle gjengende er skrudd til endes.. Jeg var og så på den hos Swang på Lysaker. Den har ikke eksenterstramming, så da er den ikke så aktuell for meg. Da er det kanskje bare Southco M1 som duger... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.