Jump to content

Spørsmål om romtermostat Eberspächer D4

John N

Recommended Posts

Jeg strir med min Eber D4. Den er ny i fjor, men montert av butik som er konk. Jeg har den montert i lasterom og minregulator i kabin. Problemet er at den stopper etter ca 30 min gange. Den startes jo alltid på maks temp. Reduserer jeg på temp hjulet stopper den også. Jeg har merket at den går lengre om luken i lasterommet står åpen.

Jeg kan ikke se at det er montert noen romtermostat i kabin.

Så kommer spørsmålene,

-hva er gale...???

Er der termostat i selve varmeren? Dersom jeg ønsker å motere romtermostat, tilkobles denne regulator eller varmer??

Kan det evt kobles romtermostat til miniregulator?

Takknemlig for alle innlegg!

Hei.

Hvis det ikke er montert romtermostat så vil den jobbe ut i fra temperaturen på innsugsluften. Dvs at i et varmt motorrom vil termostaten slå ut og stanse varmeren.

Får å løse dette ville jeg koblet til en romtermostat i kabin eller kjøpt meg den nye Digitalmodulator 801 hvor du har reguleringen og termostaten i samme panel.

MVH

Øivind Evensen

På kabelstokken fra varmeren til miniregulatoren er det et koblingspunkt, normaltsett veldig nærme miniregulatoren. På dette koblingspunktet skal du da koble til digitalmodulatoren. Hvis du leser koblingsskjema (rosa ark) som følger med digitalmodulatoren nøye, så skal dette gå enkelt og greit.

Lykke til

MVH

Øivind

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...