Jump to content

Startproblemer Volvo Penta MD17C


Sjøentusiast

Recommended Posts

har ikke kommet så langt enda men jeg vil ta den ut og bytte pakninger og gjøre den rein i første omgang,der er noen tilbakeslagsventiler i den sån at ikke dieselen renner tilbake har en mistanke om at det er der feilen ligger

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Tusen takk for all hjelp!

 

Det viste seg at problemet skydes sprekker i toppen (i kjølesystemet).

Eg skrudde av den midterste toppen og fikk konstatert at det kom kjølevann inn i sylinderen via eksosventilen. En av veggen inne i sylinderhodet har nok gitt etter for langvarig saltvannseksponering.... :headbang: De to andre sylinderene var vannfrie, enn så lenge...(oppdaget vann under ventillokkene, så det går nok ikke lenge før de møter samme skjebne). :wflag:

 

Så då er det ikke annet å gjøre enn å finne en "ny" motor!!!

 

Hvis du har en VP MD 17 (ferskvannskjølt!!!!!!!!!!!! og i god stand) som du vil selge, så gi en lyd! For eg trenger ny motor... :smiley:

Bavaria 38 Cruiser 04-mod

Nidelv 24 79-mod

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...