Jump to content

Farymann dør ut ved belastning.. Årsak?


Sjømann-22

Recommended Posts

Har du sjekket at den får nok "næring".... at dieselfilter og luftfilter(om den er utstyrt med dette) ikke er tett

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Ja, har sjekket det mest innlysende. Hadde skiftet diesel filter + olje og filter. Rett før jeg la i fra havna. Seilte så fra Fredrikstad til Daftø, og da begynte problemene. Motoren stanset, men det var bare å starte den opp igjen. La så til ved en holme og lot motoren gå i en halvtime, ikke noe problem. Men så fort jeg hadde seilt i fem minutter, så begynte turtallet å dale ned til "tomgangs turtall" for så å gå opp til normal etter 30 sek- 1. min.. La til samme holme igjen, og sjekket dieselfilter og tilførsel. Og alt så bra ut, men byttet filter for sikkerhets skyld. Lot motoren gå et kvarter og alt var bra. Men når jeg hadde seilt i fem min til, begynte samme problemene...??

Link to post

Regner med at du har sjekket slagene også.... at de ikke er tett på noen måte eller ligger i en knekk... kommer det rikelig med diesel ut av filteret når du pumper manuelt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

uten belastning forbruker den heller nesten ingenting (gjør ingen jobb, bare sviver seg selv), forbruket stiger ved belastning, og da er det den tydligvis ikke greier å få nok tilførsel, den dabber av, emn stopper gjerne ikke helt fordi den får noe, etter en tid har den greid å bygge seg opp litt reserve, slik at du får økt belastningen igjen, men bare for en liten stund, og slik har du det gående, nå bare resonertet jeg fritt mens jeg skrev :lol::puke:

Link to post

Hadde samme problem på en Nissan Truck på jobben sist uke....starta og gikk som ei klokke. Satte i gir og skulle kjøre, da døde den ut og stoppet. Ventet et halvt minutt, og den startet som ingenting var galt. Tittet på grovsilen og den var potte tett...Skifta og gjorde rent ....alt i orden.

 

Men kan det være en manglende pakning på fuelfilteret etter filterbytte. På noen filter ligger det en gummiring på senterfestet, samt en stor ring på ytterringen.

Link to post
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...