hclande Startet 2.April.2009 Del på Facebook Startet 2.April.2009 Hei. Lurer på om Jotun Shipolin, eller annen en-komponent maling, er brukende til å male skrog og dekk? Eller om jeg burde bruke Topcoat. Tenker da på holdbarheten til malingen. Sitér dette innlegget Link to post
MartinThomassen Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Plastbåt? Jeg maler min plastbåt med bengalakk, ble frarådet å bruke shipolin på plast. Min båt var malt med shipolin og det satt ikke godt. Sitér dette innlegget Link to post
hclande Svart 2.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2009 er plast-båt jeg har, hvordan blir resultatet med bengalakk? ser for meg at det ikke blir så blankt og fint som om en bruker topcoat el lignende. Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Jeg ville ikke brukt shipolin på plastbåt. Min erfaring er at det flasser ved litt slittasje. Derimot har både jotun og internasjonal både en-komponent og to-komponent plast/glassfiber maling som holder. Jeg har veldig god erfaring med jotun hardtop som er to-komponent. Men har også prøvd biltemas to-komponent maling. denne er litt vanskeligere å arbeide med, men er veldig slitesterk. Bengalakk på båt har jeg ingen erfaring med. Hvis det er trebåt, så er det mulig å bruke shipolin både til skrog og annet du måtte ønske. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
hclande Svart 4.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2009 takker for informerende svar. kommer ikke til å bruke shipolin på skroget mitt. prøver heller med topcoat, eller malingen fra biltema. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Brukte Shiplolin på en gammel plastjolle.Ble bra det,har holdt i 5-6 år nå og ikke flasset Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Bruker bare Shipolin på skroget. Dette har aldri flasset. Lett pussing og et strøk hvert år. Vesentlig mindre arbeid enn å bone. Antar at Bengalac fungerer like godt. Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Enig med Håp, jeg bruker også Shipolin, ingen store problemer med flassing. Tokomponent malinger er vel vanskeligere å "reparere" med flekking, enn tokomponent malinger? Blir noe glatt på vått dekk, men limte antiskli som ble malt i samme farge. (Helt ok, funker for meg). Hallais Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
pete Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Bengalakk fungerer bare så der... Ved polering av skroget ser du raskt at bengalakken er mykere enn topcoat/gelcoat, resultatet blir at du må lakke opp med jevne mellomrom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.