BEG Startet 2.April.2009 Del på Facebook Startet 2.April.2009 Driver med montasje av strømagregat. Utfordringen (en av flere) er at det er veeeeldig trangt mellom toppen av dieseltank og "taket" over. Det blir veldig vanskelig å få løsnet mannlokket for å borre nye hull til sugerør og retur for agregatet. Er blitt sterkt frarådet å ha felles tilkopling av dieseltilførsel, da man kan risikere at eksempelvis motoren vil prøve (og klare) å suge diesel også fra slanger/pumpe til agregatet, og da kanskje klare å suge luft etterhvert. Dette kan jeg løse ved å bruke en treveis magnetventil. Den vil strømløst lede dieselen til motoren, og stenge mot agregaet. Når agregatet skrus på, får ventilen strøm og åpner for agregatet / stenger til motor. Så var det til spørsmålet: Hva med felles tilkopling av returdieselen. Kan jeg kople slangene sammen før tanken? I og med at det er en 90 graders stuss inn i toppen av tanken, så jeg for meg at noe diesel kanskje kan bli presset mot eksempelvis agregatet? Vil det spille noen rolle, i så fall hva kan i verste fall skje? Noen som har tanker og/eller erfaringer?? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Poseidon Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Så vidt jeg kan se av skissen og din beskrivelse burde det gå helt fint. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hydrox Svart 2.April.2009 Del på Facebook Svart 2.April.2009 Er helt vanlig at retur i fra flere maskiner går sammen i et samlerør, men fellesrøret bør jo være dimensjonert for det. I ditt tilfelle hvor maskin og generator ikke skal gå samtidig vil ikke du få noen plage. Her på supplyeren hvor jeg er 1.maskinist går to og to maskiner på felles rør, både tut og retur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.