Haje Startet 22.Mai.2004 Del på Facebook Startet 22.Mai.2004 Heisan, Skal skifte plugger på motoren, og kjøpte nye originale på Volvo Penta. Da jeg skulle bytte var disse imidlertid for lange i forhold til de som sto der (NGK R BR6FS). Tilbake på Volvo Penta skjønte de ingenting, for de pluggene jeg hadde i motoren var visstnok ment for en Yamaha motor (dette er første gang jeg bytter plugger på denne båten...). De kunne gjerne bestille, men antydet at dette var merkelig. Det står beviselig 225F på motoren. Noen som vet hvilke plugger jeg bør bruke til denne motoren? Takker for tips. Sitér dette innlegget Link to post
bbergs Svart 22.Mai.2004 Del på Facebook Svart 22.Mai.2004 Du må sjekke i instruksjonsboken din der står alle bestillingsnr oppført . Plugger oljefilter stifter anb.olje på drev og motor og ant.liter. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 22.Mai.2004 Del på Facebook Svart 22.Mai.2004 Hadde min Johnson på service i 1999 og fikk båten tilbake med startproblemer. Det viste seg at de hadde montert feil plugger, de var alt for korte. Det er bedre å montere for korte plugger istedet for lange. Ved å montere for lange plugger så er det stor fare for at du vil havarerer motoren, dvs pluggene kan ta borti stemplene og slå hull i de. Se i din instruksjonsbok for riktige plugger og annet service komponenter. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.