Nautic Startet 22.Mai.2004 Del på Facebook Startet 22.Mai.2004 Hei Er det noen her som vet hvordan man øker HK på en 9.9 Evinrude. Går det å øke denne til 15 HK? Og itilfelle hvordan? Motoren er fra 2002 og er en firetakter. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 22.Mai.2004 Del på Facebook Svart 22.Mai.2004 Er kanskje p tynn is men mener at firetakteren ikke går å øke effekten på Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
barentz Svart 20.August.2007 Del på Facebook Svart 20.August.2007 Jeg lurer på det samme, men for mitt vedkommende gjelder det en motor fra perioden 1995 - 1999. Er ikke helt sikker på årsmodell. Men det er altså en 2 takter. Har sett i håndboka at det er forskjellig propell, men vet ellers ikke hva som må gjøres for å få 15 hk eller om man kan sjekke om dette allerede er gjort... Noen som har noen tips vedr. dette...? Motoren ser slik ut om det hjelper... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.August.2007 Del på Facebook Svart 20.August.2007 Hadde en Johnson 9,9hk fra 1995 som ble omgjort til 15hk. Forhandleren gjorde det for meg etter at motoren var ferdig innkjørt (hans råd) og det kostet 750 kroner hvis jeg husker riktig. En eller annen duppeditt som ble byttet. Vet at dette har vært omtalt her på forumet før sommeren så prøv å søk litt rundt. ps er det lang stamme på den motoren din? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
barentz Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Ja, det er lang stamme på denne motoren. Tro om det er noen som vet hva denne duppeditten til 750,- er for noe. Har hørt av "noen som vet" at det bare er å fjerne noe...? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 (redigert) Legger ved en link til emneoversikt. Kanskje denne kan være til hjelp ? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=30646# Bla deg ned til innlegg 10. Det er vel 2 takter det refereres til? Redigert 21.August.2007 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 24.August.2007 Del på Facebook Svart 24.August.2007 Om det har almen intresse... evt. for andre Evinrude 9,9 eiere (2 takter) fikk svar fra Bakkenmotor: "Sjekk om det er en aluminiumsplate mellom innsug og forgasser, er denne fjernet, skal motor være oppgradert til 15 hk. :) Propell bør også byttes for å få fullt utbytte" Da er det jo enkelt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.