Jump to content

Sikaflex eller Tech7


sas

Recommended Posts

Bruker du f.eks Sikaflex 291, 292 eller 11FG vet du at det blir bra og holder en halv evighet. Dette fordi folk har brukt sikaflex en dullion ganger før under vannlinjen med glimrende resultat. Tech7 funker antagelig akkurat like bra, men du får i alle fall ikke meg til å anbefale det.

 

Tech7 har imidlertid en del andre glimrende egenskaper. Det inneholder ikke isocyanater eller tilsvarende fy fy. Det gulner ikke på samme måte. Det er mye mindre grisete å jobbe med. Det har en noe høyere hardhet. Har brukt det forrige uke inni båten og på mange områder synes jeg det er bedre enn sikaflex, men foreløpig er jeg såpass konservativ at jeg under vannlinjen holder meg til det jeg vet funker.

 

Skjønner godt at rørleggere velger dette. Det har silikonens gode egenskaper, men ikke de dårlige egenskapene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...