upperten Startet 5.April.2009 Del på Facebook Startet 5.April.2009 På Sjøen for alle så jeg demonstrert en båtshake med fortøyningskrok i messing (el. noe lignende materiale). Ikke ulik Handy Duck som Maritim markedsfører. Hadde det dessverre altfor travelt da jeg var der og regnet med at jeg ville finne den i en av de mange katalogene som jeg fikk med meg i farta. Men den gang ei. Noen som var der, så den og husker hvem som er forhandler ? Takknemlig for tips og på forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 (redigert) Så etter en sånn i fjor sommer, men fant ikke og endte opp med Handy Duck, som jeg er storfornøyd med. Meget kjekt hjelpemiddel for aleneseilende! Ekstra bonus er at den kan brukes til mer enn den gamle bøyekroken, f eks ta tak en bryggekant, ikke bare klipse fast i en ring. Redigert 5.April.2009 av Seilersnobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Vi kom over denne Handy Duck på messen i Gøteborg i år. Og jeg fikk klar melding fra fruen: En sånn SKAL vi ha. Forøvrig ser den veldig grei ut, uten at vi har fått prøvd den ennå. Virker solig og enkel i bruk. Nettopp hva vi trenger å ha ombord. Ikke var den så dyr heller.... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Her ser du video av saken..... http://www.motormarine.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Jeg synes Handy duck var alt for dyr, noen uker senere lå jeg og manøvrerte som en tulling på ytterste brygge i Stavern under festivalen. Skulle bakke inn i mot bryggen i pålandsvind, selvsagt dette bøye greiene. Tenkte etter en kort stund at jeg var den største tosken på planeten som ikke gadd å spandere noen hundrelapper på dette fine redskapet. Det ble kjøpt inn kort tid senere og har selvsagt ikke blitt brukt enda... Men det er iallefall en solid båtshake i tillegg til denne gripeklo funksjonen, man kan også løsne gripekloen med båtshaken. Helt genialt! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Jeg kom over en artig sak i jobbsammenheng for noen år siden, som jeg ikke har sett verken før eller siden. Saken het Happy Hooker, og så ut som en hestesko med tverrpinne ytterst. Denne ble festet på en stang, og man festet et tau på ene siden. Da var det bare å klikke seg innpå bøya, og dra stangen til seg igen. Tverrpinnen åpnet da på motsatt side, og tauet var tredd gjennom ringen på bøya! Genial løsning, på to sekund hadde man tredd tauet gjennom øyet og tilbake til båten igjen! Noen som har erfaring med denne? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GeirFrode Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 og så ut som en hestesko med tverrpinne ytterst. Denne ble festet på en stang, og man festet et tau på ene siden. Da var det bare å klikke seg innpå bøya, og dra stangen til seg igen. Tverrpinnen åpnet da på motsatt side, og tauet var tredd gjennom ringen på bøya! Genial løsning, på to sekund hadde man tredd tauet gjennom øyet og tilbake til båten igjen! Noen som har erfaring med denne? Dette minner meg om en sånn type løsning jeg hadde for mange år siden. Jeg hadde et skaft med mange forskjellige ting som kunne kneppes innpå. Det var både skrubber, båtshake, og en sånn hestesko-lignende sak til å bruke på bøyer o.l. Problemet var at denne var litt uberegnelig, synes jeg. Og litt raklete. Det skulle ikke mye fikling til før den tverpinnen åpnet seg på feil sted, og dermed måtte en ta inn greia og klargjøre den på nytt. Synes ikke den funket noe særlig i praksis, og den ble lagt vekk langt nedi en benk. Siden har den ikke vært i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
«Sjøbris» Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Denne? Et søk på Happy Hooker, gav imidlertid uventede resultater. (Hva skal min mann tro?) Sitér dette innlegget Link to post
steoye Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Så etter en sånn i fjor sommer, men fant ikke og endte opp med Handy Duck, som jeg er storfornøyd med. Meget kjekt hjelpemiddel for aleneseilende! Ekstra bonus er at den kan brukes til mer enn den gamle bøyekroken, f eks ta tak en bryggekant, ikke bare klipse fast i en ring. Støtter meg til denne! Kona er nesten mer glad i den en i meg... Fantastisk redskap ved fortøyning i bøye! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Denne? Denne her så mye mere solid ut. Den jeg hadde var laget av noe kunststoff. Men prinsippet ser ut til å være det samme. Kan tenke meg at du fikk noen skikkelige treff på søket ditt, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Vi kjøpte denne ifjor. Tror også den skal tåle en del mer en de 5 tonn som Handyduck skal tåle. http://www.flak.no/index.php?expand=11&...mp;ProdNo=22830 Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Vi kjøpte denne ifjor. ..........http://www.flak.no/index.php?expand=11&...mp;ProdNo=22830 Bøyefanger 316 Produktnr: 22830 Bøyefanger i syrefast stål 316. Kan også fungere som en hurtigkobling mellom båt og bøye, for midlertidig fortøyning. Veiledende pris: kr. 685.00,- Prisen er veiledende inkl. mva. Frakttillegg kan tilkomme. Litt usikker på hvordan jeg skal tolke den prisen, men er ikke 68500,- vel mye for en "metallstang" ( ) Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Vi har brukt Handy Duck i flere år nå, og er meget fornøyd. Kona elsker systemet, og det er ikke lenger noe problem å få henne til å ta seg av fortøyningene. Handy Duck har gjort fortøyningsproblematikken mye enklere! Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 På Maritim blir du nesten "shanghaiet" og får demonstrert et slikt instrument om dagen (Slependen). Ser forøvrig meget lurt ut, da jeg selv har slitt med bøye et par ganger. Skal vel handle en i løpet av året. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.