enter4u Startet 23.Mai.2004 Del på Facebook Startet 23.Mai.2004 Litt flaut dette her, men dette må jeg bare fortelle. Forrige helg dro jeg ut med båten for å møte noen venner, men etter å ha kjørt en time kom jeg på at jeg hadde glemt noe hjemme. Ringte til min søster som skulle møte meg på en plass og hente meg. Jeg manøvrerte båten i rett vinkel mot brygga og kasta ut ankeret 15 meter fra, gikk frem og fortøyde båten med to trosser i 45 graders vinkel da det blåste en del. Men da jeg gikk akterut for å stramme dregg-tauet var det ikke noe dreggtau der . Måtte ringe en kamerat som tok med ny dregg. Dette syntes jeg var rart, da dregg-tauet alltid er festet, men gjemte å sjekke det i farten. Det ordnet seg til slutt. Da sje sjøsatte båten den 30.april bytta jeg fra 40a til 65a dynamo. syntes den dro mye hester. Kunne ikke kjøre på full propell-vridning, for det ble i tyngste laget for motoren. Og så gjorde den bare 4,7 knop mot 6,5 før. Jaja tenkte jeg, bedre med bra lading enn mye fart. Men i går da jeg drev og skrudde til smørekoppene så jeg en ledning som ikke var koplet til. Ja riktig! Den ene plugg-ledningen. Hadde kjørt på en sulinder i tre helger. Etter å ha dyttet den på plass gjorde båten atter 6,5 knop. Jippiii! Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Ja ja... Alle kan gjøre feil, husker til og med at jeg selv gjorde feil en gang..... Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Ja slik kan det gå..... Det med ankeret/dreggen er jo en klassikker og du er ikke den første som har gjort denne tabben. Når det gjelder tennpluggledningen så synes jeg du burde merket dette på gangen til motoren. Den må jo være svært startvillig. Når enden er bra så er alt bra.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Al-Tec Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Jeg helte ny olje i luftinnsuget istedet for oljepåfyllingen for 15 år siden på den forrige båten............. Jon_P Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
enter4u Svart 23.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Ja slik kan det gå..... Det med ankeret/dreggen er jo en klassikker og du er ikke den første som har gjort denne tabben. Når det gjelder tennpluggledningen så synes jeg du burde merket dette på gangen til motoren. Den må jo være svært startvillig. Når enden er bra så er alt bra.... Gangen på motoren var som vanlig, og den startet med en gang. Her er det en FM16 vi prater om. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 ja, sånn kan det gå, men vi gjør jo alle feil da........... Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Walter_S Svart 23.Mai.2004 Del på Facebook Svart 23.Mai.2004 Litt flaut dette her, men dette må jeg bare fortelle. Forrige helg dro jeg ut med båten for å møte noen venner, men etter å ha kjørt en time kom jeg på at jeg hadde glemt noe hjemme. Ringte til min søster som skulle møte meg på en plass og hente meg. Jeg manøvrerte båten i rett vinkel mot brygga og kasta ut ankeret 15 meter fra, gikk frem og fortøyde båten med to trosser i 45 graders vinkel da det blåste en del. Men da jeg gikk akterut for å stramme dregg-tauet var det ikke noe dreggtau der :eek:. Måtte ringe en kamerat som tok med ny dregg. Dette syntes jeg var rart, da dregg-tauet alltid er festet, men gjemte å sjekke det i farten. Det ordnet seg til slutt....... Denne burde legges inn i "Min verste båt-tabbe!" på https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1043274057 - har vi glemt denne? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
vanntrivsel Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Det er ikke akkurat en ønskesituasjon å kaste dreggen ved gjestebrygga for så se at tauet forsvinner i dypet. Da kan det være vansklig å finne en treffende replikk. Da er det bare å bite i det sure eplet og ta jolla ut å begynne å sokne i alles påsyn. Man kan jo rope til alle tilskuerene at det er lånt båt ? Rart att du ikke merket at den gikk på en sylinder. Det putrer vanligvis noe aldeles forferdelig Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Det med dreggen fikk meg til å tenke på en ting: Når mamma studerte ble hun med noen gutter som nettop hadde kjøpt seg båt. Når de skulle legge til, så roper den ene: "kast dreggen!" Og han som har dreggen kaster den med tau og alt på land Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Jeg og en kompis dykket for noen år siden. Jeg så noe som lyste blankt lenger nede. det viste seg å være en splitter ny dregg med prislapp på !! Så det er vel en del som har tabbet seg ut tidligere også ! Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Om vi skal være i vi-erkjenner-tabber-modus, må det bare innrømmes at jeg gjorde akkurat det samme med min første båt. Så dreggtauet forsvinne i dypet. Til alt hell var svigers også med...gjett hvem som har hørt denne historien i 15 år? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Når mamma studerte ble hun med noen gutter som nettop hadde kjøpt seg båt. Når de skulle legge til, så roper den ene: "kast dreggen!" Og han som har dreggen kaster den med tau og alt på land Det minner meg om noen som skulle kalle båten for "Justitia" etter inkassovarselet som lå i postkassen...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.