Jump to content

Så dum går det an å være

enter4u

Recommended Posts

Litt flaut dette her, men dette må jeg bare fortelle.

Forrige helg dro jeg ut med båten for å møte noen venner, men etter å ha kjørt en time kom jeg på at jeg hadde glemt noe hjemme. Ringte til min søster som skulle møte meg på en plass og hente meg.

Jeg manøvrerte båten i rett vinkel mot brygga og kasta ut ankeret 15 meter fra, gikk frem og fortøyde båten med to trosser i 45 graders vinkel da det blåste en del. Men da jeg gikk akterut for å stramme dregg-tauet var det ikke noe dreggtau der :confused::blush:. Måtte ringe en kamerat som tok med ny dregg. Dette syntes jeg var rart, da dregg-tauet alltid er festet, men gjemte å sjekke det i farten. Det ordnet seg til slutt.

Da sje sjøsatte båten den 30.april bytta jeg fra 40a til 65a dynamo. syntes den dro mye hester. Kunne ikke kjøre på full propell-vridning, for det ble i tyngste laget for motoren. Og så gjorde den bare 4,7 knop mot 6,5 før. Jaja tenkte jeg, bedre med bra lading enn mye fart. Men i går da jeg drev og skrudde til smørekoppene så jeg en ledning som ikke var koplet til.

Ja riktig! :lol: Den ene plugg-ledningen. Hadde kjørt på en sulinder i tre helger. Etter å ha dyttet den på plass gjorde båten atter 6,5 knop. Jippiii! :lol:

Ja slik kan det gå..... :confused:

Det med ankeret/dreggen er jo en klassikker og du er ikke den første som har gjort denne tabben.

Når det gjelder tennpluggledningen så synes jeg du burde merket dette på gangen til motoren. Den må jo være svært startvillig.

Når enden er bra så er alt bra.... :blush:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Ja slik kan det gå..... :lol:

Det med ankeret/dreggen er jo en klassikker og du er ikke den første som har gjort denne tabben.

Når det gjelder tennpluggledningen så synes jeg du burde merket dette på gangen til motoren. Den må jo være svært startvillig.

Når enden er bra så er alt bra.... :lol:

Gangen på motoren var som vanlig, og den startet med en gang. Her er det en FM16 vi prater om.

Litt flaut dette her, men dette må jeg bare fortelle.

Forrige helg dro jeg ut med båten for å møte noen venner, men etter å ha kjørt en time kom jeg på at jeg hadde glemt noe hjemme. Ringte til min søster som skulle møte meg på en plass og hente meg.

Jeg manøvrerte båten i rett vinkel mot brygga og kasta ut ankeret 15 meter fra, gikk frem og fortøyde båten med to trosser i 45 graders vinkel da det blåste en del. Men da jeg gikk akterut for å stramme dregg-tauet var det ikke noe dreggtau der :eek: :eek:. Måtte ringe en kamerat som tok med ny dregg. Dette syntes jeg var rart, da dregg-tauet alltid er festet, men gjemte å sjekke det i farten. Det ordnet seg til slutt.......

:smiley: Denne burde legges inn i "Min verste båt-tabbe!" på https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1043274057 - har vi glemt denne?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 3 år senere...

Det er ikke akkurat en ønskesituasjon å kaste dreggen ved gjestebrygga for så se at tauet forsvinner i dypet. Da kan det være vansklig å finne en treffende replikk. Da er det bare å bite i det sure eplet og ta jolla ut å begynne å sokne i alles påsyn. Man kan jo rope til alle tilskuerene at det er lånt båt ?

Rart att du ikke merket at den gikk på en sylinder. Det putrer vanligvis noe aldeles forferdelig

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...