Merlis Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Hei igjen Sleipner93! I fjor sommer/høst lå det en Nidelv 28 (ikke HT) ute på finn.no til 239.000,-. Der var motor gått over, men det gjenstod litt arbeid med treverk, noen deler som burde byttes på motoren og litt poleringsjobb. Jeg har nummeret hans enda tror jeg dersom du vil ringe å høre om han har solgt den. Send meg en IM, så kan jeg gi deg nummeret om ønskelig. Jeg har alt han skrev til meg på sms angående båten: Det er ingenting som må gjøres med den, men det man kan gjøre er å bytte eksosslange fra turbo til lyddemper. Varmeveksleren bør renses. Båten bør ha en litt større propell pga høyt turtall. Putene innvendig er røde og bør kanskje byttes. Ikke kartplotter eller ankervinsj. Treverket i båten bør gåes over og pusses. Båten er betydelig påkostet både maskinelt og med nye puter ute samt ny kalesje i 2011. Det er et lett utgangspunkt for en som har tid til å pusle litt. Denne tror jeg du kan få rimelig om den ikke er solgt. Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Hei igjen Sleipner93! Nå ligger båten jeg mente på finn.no. Det skal være en grei pris på den for en som er litt nevenyttig:) Jeg bruker telefonen min til å skrive, så jeg får ikke laget noen kobling til annonsen annet enn å legge ut linken her: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33120248 Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 17.April.2012 Link til dette innlegget Svart 17.April.2012 Hei igjen alle Nidelv 28 eiere! Har dere lagt ut båtene eller skal legge de ut snart? Begynner virkelig å glede meg til uttak neste uke! Har holdt på i båten i snart to måneder nå med å pusse litt treverk, lakkere targabøylen da denne var stygg, bunnsmurt den, renset kalesje, polert meget grundig med maskin, oljet badeplattform, tatt full service på motor med bytte av kjølevæske osv. Jeg begynner nå å bli ferdig og gleder meg som et barn til å få lagt den ut. Jeg veit ikke om det blir så mange turer før i mai måned, men det er bare det å få lagt båten på vannet som er spennende nå Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 17.April.2012 Link til dette innlegget Svart 17.April.2012 Nidelv_lykke, hvilken lakk brukte du på targabøylen? Brukte du grunning og hva la du på lakken med? Jeg klarer å få targabøylen på båten vår (mørk "olivengrønn") ganske blank hvis jeg rubber den grundig med Autosol og så legger på voks. Det dumme er bare at høsten etter er den like falmet igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Ja, nå er jeg klar for å ta båten ut igjen etter 1 ukes vårpuss. Blir løftet ut i morgen. Har vært kaldt for båtpuss her i Bergen, men er fornøyd med resultatet allikevel. Litt utfordringer har det vært. Måtte ha av eksosmuffen på hekken, da den måtte festes på nytt. Sink til propellen måtte jeg jobbe litt med å få på plass, da skru og anode ikke passet sammen. Det ble kaldt så bunnsmøringen gikk trått og ble tildels tykk.....skal ha minst 10 grader neste gang. Denne uken var det ned mot 0...ikke bra, men det gikk nå. Vasket, polert og vokset. Bunnsmurt. Det er en 1987-modell og den kan ikke bli finere enn slitasje og et og annen skade tilsier, men det er kvalitet i disse båten. Det blir slett ikke verst etter litt arbeid på land! Da er det bare å håpe på en knallfin vår og sommer! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.