Jump to content

Nidelv 28 eiere her? Blir det en fin Nidelv sommer?

Nidelv 28 Søgne

Recommended Posts

JA det blir en fin Nidelvsommer... har selv Nidelv 28, og er superforøyd - går som en drøm, aldri noe galt...bank i bordet....har prøvet den både i strøkent sommervær - liten storm over rakkebåene (5m bølger), og i kulde og regn - båten kan jeg ALLTID stole på.

- Motor TAMD40B GOD KVALITET

- diverse oppdateringer utført mhht. alder, skiftet dørk til ny type, skiftet alle stoler, puter o.l så det ser fresht ut

- "svakt" punkt på nidelver generellt (etter 20 -25år) er rorhylsa som begynner å lekke etter slitasje, MEN èn telefon til Nidelv så får du ny for en billig penge og de er mere en villig til å fortelle hvoran den skiftes (25 minutters jobb).

Redigert av Lysholm (see edit history)

Min båthistore hittil:Armstrong 7ft,With8,with10,Terjesenjolle,A-jolle,Hurricane 370,Hurricane 470,Quicksilver380e,Kragerøsnekke 24ft,Searay 23fot, Nidelv 28 m/Zodiac 270 (bakpå). LE7815, MMSI 257930490

Vi har akkurat blitt eier av en Nidelv 28. Vi har store forventninger til denne båten,god plass og smarte løsninger.Det virker også som en solid og trygg båt. Vi hadde jomfruturen i november fra Brevik til Kambo i rimelig tøff sjø ved Rakkebåene.I dag er båten ferdig innvendig,så skal vi bruke påsken til å gjøre ferdig utvendig.Så er det bare å glede seg til å komme utpå.

:fishing: Gøy at det er mange fornøyde Nidelv-eiere her.Min er en 86 mod,105 hk vp tamd30

prøver å lære mest mulig om båten.2 sesongen nå, lakker innvendig nå,gjort en hel masse.

utrolig god båt i sjøen.ikke minst flott å se på. Neste sesong eller i år vil jeg legge opp nytt el anlegg i den.

Hvis noen tar jobben , skrik ut! :sailing: Holder samme fart som deg nesten, det gjør min far også han har 158 hk.

Men tror min maskin jobber litt tyngre.men lite forskjell er det.

Redigert av Nidelv 28 Søgne (see edit history)

Er det forøvrig noen som vet hva som skjer med Nidelvklubben.com ?

Lite aktivitet å spore der i gården - hadde jo vært artig å fylle en eller annen havn med disse praktfulle skuter?

Min båthistore hittil:Armstrong 7ft,With8,with10,Terjesenjolle,A-jolle,Hurricane 370,Hurricane 470,Quicksilver380e,Kragerøsnekke 24ft,Searay 23fot, Nidelv 28 m/Zodiac 270 (bakpå). LE7815, MMSI 257930490

Vi har ble stolte eiere av en Nidelv 28 høsten 07, og har brukt den 1 sesong (-08). Meget godt fornøyd, men mye oppussing gjenstår hos oss.

Jeg tenkte også å prøve å hanke inn en oversikt over hvem som hadde N-28 på BP, men kom aldri så langt. Flott at tråden kom, og håper at alle N-28 eiere hiver seg inn med registreringen. Kjekt å gå på denne tråden og finne noen å spørre.

Ha en fin sommer :-)

PS! Jeg har forøvrig en fremre kalesje del til overs... Den er blå, og av en eller annen grunn for kort for min båt (-82). Den er sannsynligvis tilpasset en nyere modell. Biiiilllig!

Redigert av Fusebox (see edit history)

Bare to ting som er bedre enn Nidelv 28, og det ene er driftssikre sterke snekker....

Nei nei Kodvaag, ser du ikke at det er et stag hvor nidelven dytter snekka? he he

Hei!

Etter to og en halv båtsesong så langt med Nidelv'en kan vi bare oppsummere at vi er fornøyd med skuta. Den innebar en stor og positiv overgang fra drøyt 20 år med "hengerbåt". Noen overraskelser og litt jobbing har det jo selvfølgelig vært underveis, men bieffektene ved slikt er at det høyner kunnskapsnivået om hvordan alt av utstyr ombord skal vedlikeholdes og virke. Dessuten har man jo selvfølgelig hygget seg med diverse oppgraderinger og duppedittløsninger. :wink:

Vi syns båten er praktisk og grei og gir oss en passe dose med båtliv til en akseptabel kostnad. Ikke minst setter vi pris på den romslige utesalongen og at båten har mye stuerom. Vi er også svært fornøyd med den sølvfargede "japsen i kjelleren". Liten og lett, fantastisk lettstartet, lite røyk og heller ikke plagsomt drikkfeldig.

Foruten at jeg har skrevet litt om båten i Erfaringsdatabasen, gir linkene nedenfor en liten oppsummering:

- Hva mange års oppsamlet 3-fotssyke kan resultere i:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=24225

- Hva som kan være årsaken dersom propellakslingen går tregt rundt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28458

- Hva en tilårskommen dieseltank av aluminium kan resultere i:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=29284

- Hvordan en litt løs koblingsnippel kan gi dårlig motoreffekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=30525

Pågående mudringsarbeider i båthavna medfører at vi sannsynligvis ikke kommer på sjøen før i månedsskiftet mai/juni i år, så det kan virke som det blir god tid til både båtpuss og oppsamling av båtabstinens.

Ha en flott båtsesong alle sammen! :sailing:

Redigert av Arvid_A (see edit history)

Jeg har en Nidelv 28' 84 modell på snart 10. sesongen nå. Har vært såpass fornøyd at den ifjor ble oppgradert med nye puter ute og ny motor

VP D3-160. Leter etter løsning for å utbedre sol-falmet stripe under fenderlisten, den er mørkegrønn som de var i -84, men kan godt byttes til sort farge hvis jeg finner en bra løsning for påføring.

Jeg har en Nidelv 28' 84 modell på snart 10. sesongen nå. Har vært såpass fornøyd at den ifjor ble oppgradert med nye puter ute og ny motor

VP D3-160. Leter etter løsning for å utbedre sol-falmet stripe under fenderlisten, den er mørkegrønn som de var i -84, men kan godt byttes til sort farge hvis jeg finner en bra løsning for påføring.

Maskinpolering og polytrol fra owatrol gjør susen, da kommer farge tilbake!!

• 4 måneder senere...

Vi hadde en Nidelv 28 i tre år - og det var i denne perioden båtdilla tok av for alvor. Koselig og praktisk skute.

Et lite tips til dere er at det finnes en Nidelvklubb: http://www.nidelvklubben.com/

Ikke all verden av aktivitet på sidene deres, men med alle entusiastene her på forumet burde det jo være mulig å få fart i sidene og aktiviteten igjen........?

Lykke til :flag:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Hei!

Tanken om et treff er god, den!

Det hadde jo vært både hyggelig og interessant å møte andre som er "i tilsvarende båt".

I utgangspunktet ser det vanskelig ut for vår del. Helgene fremover til den tiden når kranstroppene begynner å dingle igjen, er begynt å fylles opp.

Vi får se dersom det kommer opp noe mer konkret forslag.

Hjemmehavna vår er ved Saltnes (rett syd for Larkollen), slik at de stedsalternativene du nevner, Fusebox, bør alle være innenfor rekkevidde, i hvertfall hvis værgudene bidrar litt!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...