strawberry Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 (redigert) Hola! Ligger for andre år i opplag på Solvik! Opplevde ifjor, med tidlig vår, en treg masse av båtfolk som måtte mases voldsomt på før de "fikk ut fingeren" (dvs. fikk pusset ferdig båten i henhold til avtale på uke, -hvilket betyr at båten må være klar til utsett mandag i det ukenummeret som står skrevet på plastlappen festet til propellen sammen med mobilnummer til båteier). De kjekke gutta på truckene hadde andre ting å gjøre enn å ringe rundt til de treeege båtpussere! De satte stor pris på hjelp fra meg og andre ihuga båtfolk som ville ut på tiden! Nå har jeg, senest igår, ved selvsyn sett at det er liten fremdrift der ute så langt. Både med påbegynt båtpuss og issmelting. Issmeltingen kan jeg gjøre fint lite med, en vennlig påminnelse til båteiere er noe annet! Har levd med båt i indre Oslofjord, Vestfjorden, siden midten av forrige århundre og har så langt aldri opplevd at isen har ligget til "17. mai", ei heller til "St. Hans"! Dette innlegget først og fremst for å få støtte på at det skal vel ikke gå så mange dagene nå før det er åpent vann? Liker dårlig argumentet "Isen hakke gått opp enda, så det er ingen grunn til å stresse!" Hvis alle tenker slik og utsetter det "uungålige" så vil det, slik jeg forstår det, bli en opphopning og forsinkelse når våren omsider kommer, og den kommer før du/vi aner! "Det vil igjen bety en kortere båtsesong for meg og et fattigere liv med mindre sol i sjelen som resultat. Familien kan gå i oppløsning, -jeg kan gå i hundene. Trist for meg, når det bare er å begynne båtpussen for de herrer og de damer på Solvik! Hører dere?" _ Ironi_ Va tycks? Skal vi gjette på når det blir åpent vann fra utsettsbrygga? Jeg gjetter Skjærtorsdag! Hva tror du? Mvh. Strawberry Redigert 6.April.2009 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
sol Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 St Hans Neida.skal visst bli regn noen dager.så det er vel ikke snakk om så lenge Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Tror ikke isen går før over påske. Tykkelsen er nylig målt i nabolaget til Solvik til 70 cm et sted og 50 et annet sted. Skjærtorsdag er nok altfor tidlig Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Nå har jeg, senest igår, ved selvsyn sett at det er liten fremdrift der ute så langt. Både med påbegynt båtpuss og issmelting. Hva er stresset? Har akkurat passert Solvik og snøen ligger meterhøy mellom båtene. Det bør jo bli føre til båtpuss før en stresser? Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Isen ligger fremdeles i Sandviksbukta, men den bør nok gå iløpet av kommende uke. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 14.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2009 (redigert) Hola! Det var vel jeg som brakte inn ordet stress! I den forstand at det kan lett bli stressende hvis alle tror at isen ligger til St. Hans! Jeg ønsker jo at alle forholder seg til båtpussen som om alt var "normalt"! Da kan det bli lett for gutta på truckene å gjøre "vei i vellinga" når køen er KLAR når isen forsvinner som dugg for sola! Jeg satser uansett på at jeg skal ut mandag i uke 17. En liten indikator på at mange er litt bakpå, er at vannet ikke var på i påsken! :-) (Det fixa rem på Gyssestad!) Jeg synes ikke at det er så greit å pakke av båt, vaske og "årne" i støvet etter , når vannet jeg behøver er i termosen jeg har med! :-) Våren kommer åkke som, guschelåv! Mvh. Strawberry :-) Redigert 14.April.2009 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Mini Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 (redigert) Det er riktig at vi fikk på vannet i tide på Gyssestad, men det hjelper så lite. Jeg kommer ikke under Nesøy brua og da er jeg også avhengig av at isen går, og nå er det på tide. Dessuten er det vel slik at har du avtalt utsett i uke 17, kan det bli dyrt for den som sperrer, hvis han ikke er klar. Slik er det hvertfall på Gyssestad....... Dessuten er vel tiden for at isen skal gå sånn ca. nå, normal på disse tider, hvis en ser dette over noen år? Redigert 15.April.2009 av Mini (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.