Allan E Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 Jeg skal montere en logg i båten. Ønsker å ha den på senterlinjen slik at den viser likt uansett hvordan jeg seiler. Har en i dag som er montert 0,5m utenfor senterlinjen og den viser mye forskjell avhengig av hvilken hals jeg seiler på. Dette bildet er tatt rett ned foran fremste skott i forpiggen. Dere ser den forsterkningen som ligger i senter. Den må jeg kutte i. Her tar jeg et bilde akterover på skrå nedover. Forsterkningen er ca 5 cm høy og ca 10 cm bred. Hva tror dere med å kutte i denne? Vil tro at båten er svært sterk i dette området. Jeg er vel ca 2 meter bak fremste punkt i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Jeg ville ikke kuttet! Kjøp heller en logg-giver til og ha en på hver side hvis det er viktig med riktigst mulig avlesning. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 En løsning kan kanskje være å kutte spor til loggen og etterpå støpe tilsvarende forsterkninger på begge sider av giveren i det rommet. Ville nok forsterket hvis jeg skulle kutte et slikt sted ja. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Allan E Svart 6.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2009 (redigert) Med en pris på noen tusen så får det holde med en logg. Jeg tenkte å bore et hull på ca 80-90mm i toppen av forsterkningen og et 52mm hull gjennom skroget. Da blir det vel minst svekket med tanke på styrke. Redigert 6.April.2009 av Allan E (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 og så støpe rundt / i hullet med epoxy kanskje ? da tror jeg det skulle bli bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.