Nidelv 28 Søgne Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 Hei, jeg har fjernet daviterne mine, sitter igjen med 12 huller i skroget akter !! hva er best å fylle hullene med for å få et pent akterspeil igjen?? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Forsenka treplugger innsmurt i tech-7 og gelcoat sparkel i passende farge på toppen. Kanskje... Deretter slip og poler Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Forsenka treplugger innsmurt i tech-7 og gelcoat sparkel i passende farge på toppen. Kanskje...Deretter slip og poler Lykke til! Vil ikke trepluggene etterhvert gå i oppløsning? Tenkte kanskje det var bedre å lage seg noen plastplugger eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Camor Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Bruk epoksy med mikrofiber Se her MVH Morten Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Monter davitene igjen.....:-) Hvorfor ble de fjernet? Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 (redigert) De ble fjernet fordi de så harry ut på en så liten båt, forklar vannsliping!hva er det?Dumt spørsmål hehe Hvcordan tar jeg pusseprosessen etter tetting av hull?? Takker for svar! Redigert 7.April.2009 av Nidelv 28 Søgne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Ok, synes davitere er fint jeg, har hatt davitere på mindre bå, og, praktisk med jolle. til og med til å oppbevare kulefendere i:-)) Men vannsliping:Du kan slipe tørt først, med grovt papir. 80 korning. Deretter med finere og finere, og med vått papir og underlag. Helt til 12 - 1500 korning korning. Til slutt, rubbing og polering. Hensikten med våt / vannsliping er at du får en finere overflate, og pussestøvet ikke fester seg på papiret. Mer effektiv sliping og bedre resultat. Lykke til, ( hvis du ikke monterer davitene igjen:-))) Sitér dette innlegget Link to post
Bendixx Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Nysjerrig: Hva i all verden er davitere da??? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Davit: Krane til å heise opp, eller senke livbåt. Davitere i flertall, da de fleste bruker 2.......l Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Bruk epoksy med mikrofiber Se her Aldrig sette polyester ( eks. gelcoat ) over epoxy. Den løser opp molekyllåsene i epoxyen, den taper styrken sin og polyester løsner fra. Har sett mange baugpropellinnstallasjoner som var fine i utgangspunkten men har tapet styrken sin på grunn av manglende kunnskap hos innstallatøren. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Bendixx Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 (redigert) Takk Rover! Redigert 7.April.2009 av Bendixx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Den løser opp molekyllåsene i epoxyen, Næææ. Det mener du ikke Servicemannen. Den er jo i stil med "lommer av uherdet styren" og askeavkok. Den eneste måte å løse disse bindingene er mekanisk. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 (redigert) Det beste er å skråskjære hullene (forsenke) på begge sider og legge i polyester og glassfiber, evt bruke glassfiberforsterket polyestersparkel. og sparkle pent over med gelcoatsparkel. En veldig rask metode er å sette inn syrefaste vognbolter (vognbolter= bolter med buet hode) innsmurt med sika eller tech 7. Jeg gjorde dette midlertidig der jeg hadde fjernet en gammel badetrapp. Dette er nå gått over til å bli permanent! Montering av badetrapp Redigert 7.April.2009 av La Digue (see edit history) Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.