Seesnake Startet 6.April.2009 Link til dette innlegget Startet 6.April.2009 Hei på dere alle sammen. Ja så var det snart påske å da skal båten ut i gjen Men så skal jeg ta av rem-hjulet som er rustent da jeg så i fjor at remmene hoppet litt Er dette hjulet lett å ta av? ser det sitter i 6 bolter og en senter bolt. Er det slik at jeg bare skal løsne de 6 boltene ? og må jeg bruke avdrager? Bedre å spørre enn å angre vel? Håper noen har vært borti dette før. Legger med en skisse som jeg lastet ned så jeg ikke blir misforstått. I gjen må jeg si takk for fine og gode råd jeg fikk i fjor angående min Nidelv 26 ac Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 (redigert) Er det Dette hjulet du meiner? Bilde ilustrasjon som eg brukte i topic. Håper du ikkje har løs ring ;) Er sannsynligvis det samme som på min 41 motor. Brukte ters på det. Løsne de 6 boltene og ters av. Lykke til- OT: (Om svingningsdemper er gåen og har sluppet, kan et tegn vere at du ser endel gummi søl ved motor, mens reimer ikkje blir slitt. Eg trudde det var reimstøv. Dette oppdager du når du slakker på reimer. Eg kunne snu ytre ring med fingrene.) ) https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52169 Kan også finne info i dokumentarkivet Dokumentarkiv Redigert 6.April.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Seesnake Svart 6.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 takk for svar. Ja det er akurat det hjulet. Mitt hjul er ikke løst. Men må tas av pga rengjøring. Holder det da med å skru ut de 6 boltene og ikke senterbolten? Må jeg bytte foring/demper da? leste litt om innlegge dit. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 6.April.2009 Link til dette innlegget Svart 6.April.2009 (redigert) Du slipper å bytte noe da ;)) Bare løsne de 6 boltene Bare ters av, Eg brukte Ters mot senterbolt og innvendig i hjul( snudde ters.tersen var for liten til å feste på utsiden av reimhjul.) Enkel og grei jobb. Lykke til. Redigert 6.April.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Seesnake Svart 10.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Hei Nå har jeg skrudd ut de 6 boltne. satt på en avdrager . dvs invendig på hjulet. Men det slipper ikke?? Kan dette sitte som f-en?? Ser det sitter en stor skive på innsiden av senterbolten som avdrageren skrus i mot. Må vel ikke fjerne denne skiven først vel??? Jeg har en tmd-30. Vet ikke om motorene er like når det angår dette. Er redd for å dra ting i filler Skal jeg bare dra til??? litt bekymret. Seesnake Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 12.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Nå er endelig Rem-hjulet av. Det var riktig som beskrevet tusen takk for det. var litt usikker, men gikk på med rust-løser og goooog tid. tusen takk. det satt som f.. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.April.2009 Link til dette innlegget Svart 12.April.2009 Om svingningsdemper er gåen og har sluppet, kan et tegn vere at du ser endel gummi søl ved motor, mens reimer ikkje blir slitt. Eg trudde det var reimstøv. Dette oppdager du når du slakker på reimer. Eg kunne snu ytre ring med fingrene. Man kan lage en strek som går radielt over indre og ytre ring, da vil man lett se om vibdemperen er skadet ved at strekene ikke lenger står overrett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.