Bjørnar A Startet 7.April.2009 Del på Facebook Startet 7.April.2009 Hei. Har vert i kontakt med VP, men de kan ikke levere stålpropelsett til DPH drev. Er der noen som vet om noen som leverer til DPH drev?? Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Hei.! Ta kontakt med Winrace Propellers i Froland (Blakstadheia Næringsområde) Er det noen som kan skaffe dette må det være dem. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
sap_2000 Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Hvorfor vil du ha stål?? Har ikke hørt noen klage VP's NiBrAl (NIkkel/BRonse/ALuminum) propellere (G-serien). Disse er de eneste propellene som er å få tak i til DPH for en god stund fremover vil jeg tro. Tror det har noen med patent eller rettigheter og gjøre. Det tok vel ca. 20 år før det kom uoriginale propellere til 290 drevet, så du har nok en pekepinn der.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Dust Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg kunne tenke meg å vurdere stål også, mine er begynt å tære, ser ut som om det er kavitasjon, og da tror jeg stålpropellere vil vare lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Dette får du skiftet på granti/reklamasjon. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Ja, dette er en kjent sak og blir byttet greit på garanti om propellene er skadefrie... Jeg fikk uopfordret 2 nye sett for et år siden. En fra VP var innom for og ordne med en annen reklamasjonssak. Han kikket også over propellene på eget initiativ og så jeg fikk nye. Var visst mest vanlig på de med høy stigning. Disse propellene (G9) hadde fått små groper innerst på bladene. Spes på bakre propell. De var da 2 år gamle og ca. 250 timer... Han sa at legeringen var bedre på de nye, men det sier de vel alltid, uansett... Jeg skrev noe om det i denne posten (#794) her: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=535991 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Dust Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Takk, da skal jeg ta kontakt med Volvo og se om jeg kan få nye, god påske. turen går tl Florø denne påsken Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hmmm... angående de propellene, jeg kjøpte nylig en ubrukt D-4 260 DPH produsert april 2006, har siden 15. januar greid å nå 55 timer på denne, båten skal på land for priming og stoffing i mai, da skal jeg kontrollere disse tingene nøye, jeg har ikke fått noen service bulletine på min motor... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.