Jump to content

Hvem selger stålpropeller til VP DPH Drev?

Bjørnar A

Recommended Posts

Hvorfor vil du ha stål??

Har ikke hørt noen klage VP's NiBrAl (NIkkel/BRonse/ALuminum) propellere (G-serien). Disse er de eneste propellene som er å få tak i til DPH for en god stund fremover vil jeg tro.

Tror det har noen med patent eller rettigheter og gjøre. Det tok vel ca. 20 år før det kom uoriginale propellere til 290 drevet, så du har nok en pekepinn der....

Mvh. SAP

Ja, dette er en kjent sak og blir byttet greit på garanti om propellene er skadefrie...

Jeg fikk uopfordret 2 nye sett for et år siden. En fra VP var innom for og ordne med en annen reklamasjonssak. Han kikket også over propellene på eget initiativ og så jeg fikk nye.

Var visst mest vanlig på de med høy stigning. Disse propellene (G9) hadde fått små groper innerst på bladene. Spes på bakre propell. De var da 2 år gamle og ca. 250 timer...

Han sa at legeringen var bedre på de nye, men det sier de vel alltid, uansett... :lol:

Jeg skrev noe om det i denne posten (#794) her: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=535991

Mvh. SAP

Hmmm... angående de propellene, jeg kjøpte nylig en ubrukt D-4 260 DPH produsert april 2006, har siden 15. januar greid å nå 55 timer på denne, båten skal på land for priming og stoffing i mai, da skal jeg kontrollere disse tingene nøye, jeg har ikke fått noen service bulletine på min motor... :nonod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...