Jump to content

Hvordan / Hvor vasker dere kalesjen ?

Buffalo

Recommended Posts

Heisann,

Ser at kalsjen min trenger en grundig vask, litt jordslag innvendig og noen skittflekker utenpå.

Hva bruker du til å vaske kalelsjen med ?

Setter du jobben bort og eventuelt til hvem i Oslo området ? Erfaringer og pris ?

Takk for alle nyttige tips!

Redigert av Buffalo (see edit history)

<iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe>

Hei ta den av båten legg den i badekaret over natten i godt oppløst biotex vann ikke gni og gnukk for mye skyll den godt etter på og sett den på båten mens den er bløtt eller fuktig impregner den på båten når den er tørket.Lykke til og god Påske alle sammen. :easter:

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

Jeg ville umiddelbart strøket biotex fra listen og nøyd meg med mildt grønnsåpevann. Iflg leverandør av min kalesje - Helly Hansen Spesialprodukter - og om hukommelsen er riktig. Vaskeanvisningen ligger forøvrig i baatplassens dokumentarkiv. Men det er jo til den kalesjeduken jeg har - andre kalesjer er kanskje skodd for biotex.

Jeg legger den utover betonggulvet i verkstedet, sprayter på avfettning og lar den virke i 5-10 minutter. Så spyler jeg med høytrykksvaskeren på 150 bar 18lit/min på 95 grader varmt. Måkemøkk jordslag og alt forsvinner...

Når den har blitt tørr så dynker jeg kalesjen med impregnering. 3-4 liter, tømmer på og ruller med malerulle.

Sikkert ikke alle som er like enige i dette, men det er veldig lettvindt og tar kun en halltime.

Jeg legger den utover betonggulvet i verkstedet, sprayter på avfettning og lar den virke i 5-10 minutter. Så spyler jeg med høytrykksvaskeren på 150 bar 18lit/min på 95 grader varmt. Måkemøkk jordslag og alt forsvinner...

Når den har blitt tørr så dynker jeg kalesjen med impregnering. 3-4 liter, tømmer på og ruller med malerulle.

Sikkert ikke alle som er like enige i dette, men det er veldig lettvindt og tar kun en halltime.

Dette er ekstremet for sømmene på kalsjen din.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

95 grader...da tror jeg du får problemer få den rundt bøylene...krumpet 20 %...bedre du hadde kommet opp til meg med den...hadde gjort det billig for deg vet du :flag:

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...