Buffalo Startet 7.April.2009 Del på Facebook Startet 7.April.2009 (redigert) Heisann, Ser at kalsjen min trenger en grundig vask, litt jordslag innvendig og noen skittflekker utenpå. Hva bruker du til å vaske kalelsjen med ? Setter du jobben bort og eventuelt til hvem i Oslo området ? Erfaringer og pris ? Takk for alle nyttige tips! Redigert 7.April.2009 av Buffalo (see edit history) Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Polarn Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Slik https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52321&st=20 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
skoppy Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Hei ta den av båten legg den i badekaret over natten i godt oppløst biotex vann ikke gni og gnukk for mye skyll den godt etter på og sett den på båten mens den er bløtt eller fuktig impregner den på båten når den er tørket.Lykke til og god Påske alle sammen. Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
Buffalo Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Takker, jeg kjører biotex :) Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Badeka og biotex, god påske Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg ville umiddelbart strøket biotex fra listen og nøyd meg med mildt grønnsåpevann. Iflg leverandør av min kalesje - Helly Hansen Spesialprodukter - og om hukommelsen er riktig. Vaskeanvisningen ligger forøvrig i baatplassens dokumentarkiv. Men det er jo til den kalesjeduken jeg har - andre kalesjer er kanskje skodd for biotex. Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg legger den utover betonggulvet i verkstedet, sprayter på avfettning og lar den virke i 5-10 minutter. Så spyler jeg med høytrykksvaskeren på 150 bar 18lit/min på 95 grader varmt. Måkemøkk jordslag og alt forsvinner... Når den har blitt tørr så dynker jeg kalesjen med impregnering. 3-4 liter, tømmer på og ruller med malerulle. Sikkert ikke alle som er like enige i dette, men det er veldig lettvindt og tar kun en halltime. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg legger den utover betonggulvet i verkstedet, sprayter på avfettning og lar den virke i 5-10 minutter. Så spyler jeg med høytrykksvaskeren på 150 bar 18lit/min på 95 grader varmt. Måkemøkk jordslag og alt forsvinner... Når den har blitt tørr så dynker jeg kalesjen med impregnering. 3-4 liter, tømmer på og ruller med malerulle. Sikkert ikke alle som er like enige i dette, men det er veldig lettvindt og tar kun en halltime. Dette er ekstremet for sømmene på kalsjen din. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Skipper Båtløs Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Jeg legger den utover betonggulvet i verkstedet, sprayter på avfettning og lar den virke i 5-10 minutter. Så spyler jeg med høytrykksvaskeren på 150 bar 18lit/min på 95 grader varmt. Måkemøkk jordslag og alt forsvinner... Når den har blitt tørr så dynker jeg kalesjen med impregnering. 3-4 liter, tømmer på og ruller med malerulle. Sikkert ikke alle som er like enige i dette, men det er veldig lettvindt og tar kun en halltime. 95 grader...da tror jeg du får problemer få den rundt bøylene...krumpet 20 %...bedre du hadde kommet opp til meg med den...hadde gjort det billig for deg vet du Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Send den bort til rensing, mange gjør dette for en billig penge. 500 kr. I tillegg fikses sømmer og impregnering utføres for ett tillegg i prisen. Kalesje god som ny og klar for ny sesong. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Gurba Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Stemmer det at den har vært litt trang å få på.. da spretter vannet av. Ny båt i år, med ny kalesje og da blir det jorslagfjerner og myk børste tenker jeg.... og ei bøtte lunkent vann. Og som nevnt over... sømmene ble bare filler og møk ved bruk av høytrykksvasker. Men du så lettvint Sitér dette innlegget Link to post
skilsø Svart 17.April.2009 Del på Facebook Svart 17.April.2009 kjører 40 gr i vaskemaskin med ei flaske mykningmidel i så blirn så fin som ny ,spennner opp kalesja på båten mens den enna våt og lar den tørke i vinden ...... deretter impregnering fra Biltema eller fra sjappa te Anders ,hvis han har da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.