Jump to content

Deler til Optimax V6 - plugger spesielt

Jimpec

Recommended Posts

Hei,

Jeg holder på med klargjøring av min V6 Optimax 2004 modell og da er det en del deler som må kjøpes inn. Da har jeg samlet opp en del spørsmål som helt sikkert noen av medlemmene kan svare veldig bra på.

Først angående plugger. Plugger som står i er NGK IZFRG5, men i manualen står det anbefalt NGK PZFR5F-11. Har dette noe med norske forhold (temp) å gjøre, eller er det hipp som happ hvilken jeg benytter? Sistnevnte kan jeg i tillegg kjøpe fra USA for 1/3 av norsk pris. De pluggene er jo ikke akkurat billige. De som står i er gått over 350 timer så da har de levd lenge nok synes jeg.

Er det noen som vet hvor jeg kan slå opp delenummer tilhørende min motor? Det gjør det lettere å bestille deler fra utlandet. Jeg er på jakt etter vannpumpe/ impellerkit. Er det noen som vet Norsk pris på dette?

Takker for alle innspill - og takk for et meget bra forum!

God sesongklargjøring!

Jeg har en stooor katalog fra Teleflex/Telmo, der står det veldig mye slitedeler og ellers motordeler til bla Mercury. (og andre merker)

Har du serienr på motoren så kan jeg sikkert titte litt etter delene du trenger, impeller etc.

Siden jeg har Merc selv har jeg titta litt på deler i katalogen, og vet det står mye der. Nesten 1000 siders blekke.

Etter påske da, katalogen ligger i båten :)

Føkk deg...

The iridium spark plug will supersede and back fit the platinum spark plug. The platinum and

iridium spark plugs can be intermixed and used in the same engine.

The new spark plug is a running change for the 2003 model year. This bulletin is to inform

you of its presence in advance of pending service manual updates.

Platinum spark plug NGK PZFR5F-11, Mercury P/N 33-855672 1

SUPERSEDES TO

Iridium spark plug NGK IZFR5G, Mercury P/N 33-889597 001

Spark plug gap

Platinum PZFR5F-11 ––––––– 1.1 mm (.043)

Iridium IZFR5G –––––––––––– 0.8 mm (.031)

Ifra service bulletin No. 2002-22

Ellers ( hentet ifra 135/150/175 DFI 2003 ) ...

Impeller 47-89984T3

Kit 46-96148A8

Ellers 2... online dele katalog/oversikt

Klikk her , finn din motor, velg din serienr serie>>>

Arne Kjetil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...