Jump to content

Spørsmål til ADMIN -  brukere som er pålogget

John_Kr

Recommended Posts

Hei

jeg synes utformingen av dette Forumet er svært bra.

På åpning siden til forumet kan vi se hvilke brukere som er pålogget, er det mulig å få til at vi kan se hvem som er inne på de forskjellige "innleggene"?

Jeg er også flittig bruker av Data Forum og synes det er svært nyttig å kunne se hvem som leser hvilke innlegg.

Er dette mulig med den software versjonen som dere har i dag?

Takker for svaret.

:eek:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Ikke mulig med YaBB, den programvaren vi bruker i dag.

Meg bekjent heller ikke med den vi planlegger overgang til, InVision.

Har du en link til et forum som har denne funksjonaliteten?

En annen sak er om folk flest ønsker dette, vi har hatt flere henvendelser fra brukere som ikke liker at aktive er listet på forsiden.

(I InVision kan man reservere seg mot å bli vist som aktiv)

Ligger nederst i hver tråd.

Du MÅ være pålogget.

Ok, jeg misforsto, trodde John_Kr mente at forsiden viste hvilke tråder brukerne var inne på.

Såsant dette er en standard funksjon i InVision vil vi kunne gjøre det samme senere.

Min personlige oppfatning er at det ikke er ønskelig å vise noe mer om hva brukerne gjør enn at de er pålogget.  :sailing:

Min personlige oppfatning er at det ikke er ønskelig å vise noe mer om hva brukerne gjør enn at de er pålogget.  :sailing:

Helt enig. Uansett er jeg bare inne på hver tråd i et minutts tid, så jeg klarer ikke helt å se nytten av en slik funksjonalitet.

Lars_Herman

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hei Folkens

Ble litt opptatt på jobben i dag slik at jeg er litt sent inne i Forumet i kveld.  :cool:

Jeg bruker mye dette dataforum:

http://forum.hardware.no/

Her brukes et nytt dataprogram, aner ikke hvilken versjon.....

Men layout og funsjonalitet er helt på topp, nederst på hovedsiden og ved hvert innlegg kan man se hvem som er "inne" akkurat nå.

Jeg synes denne funsjonaliteten er av stor interesse når man skriver innlegg.

Jeg er litt usikker på om dere kan se "brukerne" dersom dere ikke er medlemmer.

Jo dere kan se brukerne som er logget på

Få høre hva dere synes.

Dette er InVision, altså samme som vi høyst sannsynlig vil bruke i neste baatplassen-versjon.

Dette hørtes bare lekkert ut, da blir det prikken over "I" da.

Jeg har 2 hobbyer, den ene er båt og den andre er konstruksjon og bygging av øverste hylle PC'er. For å si det slik så har jeg brukt mere penger på PC en på båt de siste årene og jeg har hatt 2 nye båter siden 1998.

Heldigvis så har jeg min bedre halvdel med på båten og sønnen med på PC -- dette er en form for å holde familien sammen.  :cool:

Hmmm....... ikke bra.

Dette hørtes bare lekkert ut, da blir det prikken over "I" da.

Beklager, var litt uklar her.

At InVision har denne muligheten betyr ikke at vi vil benytte den, nesten alt slikt er konfigurerbart i InVision.

Skal vi bruke noe slikt måtte det isåfall være et klart flertall blandt brukerne som ønsker det.

Men layout og funsjonalitet er helt på topp, nederst på hovedsiden og ved hvert innlegg kan man se hvem som er "inne" akkurat nå.  

Lukter litt av storebror ser deg!!

Men når det er sagt, er der en mulighet i Hardware.no å reservere seg slik at du ikke kommer opp med brukernavn når du leser innlegg.

Lukter litt av storebror ser deg!!

Men når det er sagt, er der en mulighet i Hardware.no å reservere seg slik at du ikke kommer opp med brukernavn når du leser innlegg.

Dette er jeg ikke sikker på, kan sjekke litt på det.

Dette er jeg ikke sikker på, kan sjekke litt på det.

Det er en reservasjonsbox når du logger på som du bare "klikker på"

Beklager at jeg er sen til å svare.

Du har helt rett  will.

Med den nye software vesjonen til InVision så er det mulig for den enkelte å huke av ved innlogging dersom dere ikke ønsker at navnet dere skal vises når dere er logget inn i Forumet.

Da Ingar er også det på plass.

Tøft  :rolleyes:

Beklager at jeg er sen til å svare.

Du har helt rett  will.

Med den nye software vesjonen til InVision så er det mulig for den enkelte å huke av ved innlogging dersom dere ikke ønsker at navnet dere skal vises når dere er logget inn i Forumet.

Da Ingar er også det på plass.

Tøft  :rolleyes:

Det er riktig at Invision har en slik mulighet, men personlig er jeg motstander av det. Jeg synes man bør tåle at andre ser at man er pålogget, og forstår ikke hvorfor dette ikke skal komme fram. Ved innføring av Invision ønsker jeg å deaktivere denne muligheten. Litt av morroa ved baatplassen er nettopp at man kan se hvem som er inlogget.

Kom gjerne med fornuftige argumenter for hvorfor dette skal holdes hemmelig. Jeg ser ingen.

Jeg ser at jeg tidligere har missforstått dette. Jeg forstod det som at man skulle kunne se hvilke innlegg de forskjellige brukerene var logget inn på. Jeg skjønner nå at det ikke var meningen. Hvis poenget er at man nederst på hver tråd kan se hvem som er innlogget på forumet, ser jeg ingen problemer, bare fordeler med det.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Det er riktig at Invision har en slik mulighet, men personlig er jeg motstander av det. Jeg synes man bør tåle at andre ser at man er pålogget, og forstår ikke hvorfor dette ikke skal komme fram. Ved innføring av Invision ønsker jeg å deaktivere denne muligheten. Litt av morroa ved baatplassen er nettopp at man kan se hvem som er inlogget.

Kom gjerne med fornuftige argumenter for hvorfor dette skal holdes hemmelig. Jeg ser ingen.

Er det noe behov for å se hvem som er inne samtidig med deg på hvert innlegg? Som jeg tolker innleggene på http://forum.hardware.no/ så får jeg en oversikt over hvem som er inne på den enkelte tråden akkurat når jeg åpner den. Hvilke brukernavn som kommer opp her blir noe tifeldig. Telleren for antall ganger tråden har vært åpnet gir god informasjon om interessen for emnet. Synes dagens oversikt over hvem som er innlogget på forumet holder, men kunne tenkt meg å ha den også på oversiktssidene i "åpent forum".

Eneste argumentet mot alle "kjekt-å-ha-tingene" er økt mengde av data som skal overføres. Tenker litt på at auto-refresh som vi hadde her tidligere er tatt bort og de forsøkene som ble gjordt for å redusere belastning på serveren.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

signerer Lasse`s inlegg. Kjekt å se om kjente er "på" eller "av"

Suzuki

Ja dette er påenget mitt også, her treffer vi jo båtkammerater med felles interesser.

Som dere har forstått så er jeg sterkt "FOR" at innloggingsnavnet vårt skal vises.

Bare kom med "InVision", jeg er klar.  :seeya: :seeya:

:sailing:

Kanskje ADMIN kan lage en POLL på dette?

Det måtte isåfall bli om man skal vise hvem som leser innlegg, at forsiden viser hvem som er pålogget vil bli som det er, også i InVision.

Men den pollen må vi ta når vi er i gang med InVision.

Utgangspunktet vil være at man ikke kan se hva folk leser. Skal vi endre på dette må det være et solid flertall for.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...