Jump to content

bytte av glødeplugger på bmw


rex

Recommended Posts

Så vidt jeg husker, er det nødvendig å ta bort returrøret som går fra dysene til dieselpumpen for å løsne glødeplugg #2. Det er relativt fort gjort, og sparer deg for timesvis med ergrelse. Kopperringene kan du bare gløde og bruke på nytt.

 

Husk å ha en mutter eller to i reserve til glødepluggene, for det er trangt å komme til og sjangsen for å miste noe ned i kjølens evige fortapelse er tilnærmet 100%.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post

Jeg har en D530, som er femsylindret, men i prinsippet samme motor.

 

Jeg brukte systemrens på saltvannssiden, og tjente noen grader både på vann og oljetemperatur. Dette gjorde jeg i fjor mens motoren var demontert, så jeg la bare kjølerene i en bøtte med systemrens.

Husker ikke de eksakte verdiene, men mener jeg har ca 80 grader på kjølevannet og 90 grader på oljen. Heller ingen markant stigning ved maks turtall.

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...