Jump to content

Samyung Radar SMR-3600, erfaringer?

mateco

Recommended Posts

Jeg kjøpte uansett. Storfornøyd hittil. Har testet litt i mørket (liggende til land), men synes det går greit. Skulle bare ønske jeg hadde en høyere båt da radaren virker ganske kraftig og kunne sett et godt stykke lengre med et par-tre meter mer høyde. Hærlig med gode gamle skruknapper på justering. Synest hittil dette er veldig mye radar for pengene og man skal kanskje vurdere prisen og hva man får når man vurderer kjøpet sitt. Men da radaren ikke står tilbake for andre radarer til maaaange tusen mer (så lang jeg har sett til nå) så er jeg fornøyd. Fint forum dette forresten. Kommer sikkert til å benytte det neste gang jeg skal kjøpe noe. Virkelig positivt å kunne diskutere slikt seriøst.

• 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Kjøpte og installerte radaren fra Samyung i vår. Installasjonen gikk greit, men på tur til sørlandet for en uke siden sluttet den plutselig å vise radarbildet ca 3 timer etter start. Har sendt forespørsel til leverandøren for 4 dager siden, men ennå ikke fått svar, så når (og hvis) jeg får svar kan jeg gi mer tilbakemelding på hvordan de er på service.

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det var ikke kabelen, så leverandør sendte nytt display - men det hjalp heller ikke. I dag fikk jeg tilsendt ny antenne - og dermed har jeg fungerende radar igjen! Meget god, velvillig og rask service fra leverandør. Venter på tilbakemelding på feilsøking fra leverandør når de har mottatt den defekte antennen. Tipper det er magnetronet som har takka for seg!

.....

I dag fikk jeg tilsendt ny antenne - og dermed har jeg fungerende radar igjen! Meget god, velvillig og rask service fra leverandør. Venter på tilbakemelding på feilsøking fra leverandør når de har mottatt den defekte antennen. Tipper det er magnetronet som har takka for seg!

Bra det ordna seg for deg, haraldh !! Ikke noe å utsette på servicen der i gården !!

Håper du kan legge ut hva som var feilen med den forrige antenna di når du får vite det fra Samyung!

Litt på siden: Jeg trodde jeg gjorde et varp da jeg kjøpte denne radaren for 20K.

Nå ser jeg at den samme radaren selges med hele 55% rabatt for 15.569,- inkl. moms og gratis frakt !!!!

Synd jeg ikke venta, men hvem kunne vite ! :rolleyes:

Må da være markedets billigste 10', 4 kW fargeradar?? (Ikke ment som reklame, kun til opplysning) !!

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Jeg kjøpte den også til 20K - da var den satt ned fra 23K. Jeg tror grunnen til rabatten nå er at flere og flere nå heller kjøper bredbåndsradar enn en tradisjonell radar med eget display. Fikk tilbakemelding fra firmaet idag og de kunne bekrefte at det var magnetronet som var gåen. Det var en ny erfaring også fra dem siden de aldri hadde hatt noe problemer med denne radaren før. Radaren funker helt greit og er til 16K en rimelig 4KW/36NM fargeradar, men for 23K burde den i det minste ha ARPA-funksjon.

• 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Da har min Samyung svikta igjen. Fikk sendt helt nytt sett fra Panomarine i fjor høst etter stadige problemer. Da var service fortsatt på topp. De sendte likesågodt en komplett ny radar av den nyeste modellen, 3700, men i sommer konka den ut etter et par timers bruk. Det var sikringen som hadde gått, men da jeg skiftet sikring gikk den igjen så snart jeg slo radaren i transmit. Panomarine svarte pr mail på min henvendelse 8 juni at de var sikre på hva som feilet radaren og at de ville komme tilbake med nærmere info "over helgen". Jeg har fortsatt ikke fått noe mer svar 2 måneder senere og etter flere forsøk på purring fra min side. I siste mail for noen dager siden henviste jeg til kjøpsloven og antydet heving av kjøpet dersom ikke noe snart skjedde. Demontering og tilbakesending vil jeg helst unngå - det beste for alle parter ville vært at de fikk fikset det som ikke virker. Jeg venter fortsatt i spenning på respons fra firmaet etter en to månedes lang "helg", men den gode servicen fra tidligere har tydeligvis forsvunnet.

• 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...