Jump to content

Hva koster en kranbil?


-Luna-

Recommended Posts

Hvor mye betaler folk for å få båten i hagen sin? Jeg bare lurer siden vi muligens blir eiere av en enebolig med litt hageplass snart. Ikke det at jeg kommer til å ta den i hagen hver vinter, men hvis man skal jobbe på en er dette en god løsning vil jeg tro.

 

Det er ca 10 minutter fra båthavnen til huset. Bare lurer jeg?

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Man betaler stort sett for løftet innen en radius på noen km.

Jeg har betalt fra 300-400 pr løft. Altså 700-800 for og få båt hjem.(3 km) Forrige året hentet jeg en båt i Sandefjord (ca.6 mil). Det betalte jeg 1000,- for.

 

Pass på hvis du vet om det er flere som skal ta opp/hente båt, det blir gjerne rimeligere da!

Link to post
Share on other sites

Betalte 1200,- ned i vår og det samme opp i fjor høst. Til høsten stiger prisen til 1400,-.

Bor i Asker og huset mitt ligger 3-4 km fra brygga der båten settes ut/løftes opp.

 

Har en seilbåt, 26 fot , 2.5-3 tonn.

Jobben tar ca. en time totalt pr. tur.

 

Litt dyrt, men han som kjører er pålitelig og behandler båten som porselen! Det er betryggende. Har sett eksempler på kranførere som jeg ikke ville sluppet i nærheten av min båt, uansett hvor billig det ville blitt.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Betalte 900,- noe somer en vanlig pris her hvor jeg bor, veldig mange gir nok 24% rabbat på denne tjenesten

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Litt dyrt, men han som kjører er pålitelig og behandler båten som porselen! Det er betryggende. Har sett eksempler på kranførere som jeg ikke ville sluppet i nærheten av min båt, uansett hvor billig det ville blitt.

Man bør ihvertfall passe på at de har litt erfaring med å løfte og behandle båter.

 

Husker med gru når min kjære far for en del år siden skulle sjøsette båten etter et vellykket selvbyggerår. Transportøren mente de skulle klare å løfte den med kranen på lastebilen. De prøvde heltemodig, men før båten var løftet fra bakken røk en hydraulikkslange og kranen smalt rett i taket på båten.  Det ble et flott hull etter kroken, og mobilkrane måtte tilkalles. Tror aldri far glemte den episoden nei.

mvh Espen

Link to post
Share on other sites

Betalte 1300,- for en vei. (skulle vært 1500,-)

5-6 km. en vei.

 

Syntes det er blitt noe dyrt, menn billiger en å leie plass på land hos eier av marinaen.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Betalte 700 i fjor høst og 800 i vår.da blir båten kjørt en strekning på 1 og en halv mil.

Er ikke så gæren pris det med tanke på den tiden det tar..Skal tross alt dekke både diesel og slitasje på bil+litt i lomma på sjåføren.

 

mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Betalte 1200,- ned i vår og det samme opp i fjor høst. Til høsten stiger prisen til 1400,-.

Bor i Asker og huset mitt ligger 3-4 km fra brygga der båten settes ut/løftes opp.

 

Har en seilbåt, 26 fot , 2.5-3 tonn.

Jobben tar ca. en time totalt pr. tur.

 

Litt dyrt, men han som kjører er pålitelig og behandler båten som porselen! Det er betryggende. Har sett eksempler på kranførere som jeg ikke ville sluppet i nærheten av min båt, uansett hvor billig det ville blitt.

 

Samme pris hos meg og det er en kar som har kran og utstyr som er dimmensjonert og jeg STOLER på han! Har andre som har tilbydt rimeligere transport men nei! Hva med og forhandle en pris for en gjeng ifra baatplassen? Stavanger/Sandnes?

:cool: :cool:

Link to post
Share on other sites

1.500,- for 27 km.....og 25 fots båt. Men har vi noen alternativ,mine herrer? Skulle vi ha gjort det selv med leid båthenger....så koster ihvertfall denne 800-1.000,- i dagleie. Så skal man ha stor bil til å dra ekvipasjen med....og rampe til å sette ut på....og eventuellt egen forsikring. Nei,la proffene ta seg av transporten selv om prisene svinger. Husk at de fleste sjåførene står ekstra på nå i tillegg til sitt øvrige arbeid. De har jo ikke båttransport hele året og må jo ha annet arbeid også.

Link to post
Share on other sites

eg også vil heller betale litt ekstra enn å få amatører.

Eg husket da eg skulle selge saga`n. Hadde drevet å pusset og polert hele dagen for at ny eier skulle bli fornøgd. Tøffet avgårde og møtte kranbilen på kaien. Personen så ut som han aldri hadde brukt en kran før og var veldig klossete. Han brukte to forskjellige lengder på stroppene, visste ikke hvordan han skulle sette ut støttebena og trakket med store skitne sko på dekket og griset dette til.

Han måtte tilslutt tilkalle hjelp. Og når han hadde fått båten på lastebilen hadde han for lite paller til å støtte opp båten slik at eg måtte hente flere.

 

Ekstra engstelig vart eg da eg hørte han skulle sjøsette båten åleine og at båten skulle ligge på vannet til dagen etter da ny eier skulle hente den.

Eg da at det lå rikelig med fendere i dekksluken, men hadde ville heller bare bruke noe bildekk!

Skal tru hvordan den båten såg ut da ny eier hentet den....

Link to post
Share on other sites

Hei.

700- for opp til 10 km og tillegg pr km etter der, opptil 34 fot i fredrikstad og sarpsborgområdet.

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...