rogerfo Startet 10.April.2009 Del på Facebook Startet 10.April.2009 Jeg har en puslete enkel lanternemast på min Birchwood 29 og tenker på å kjøpe eller lage noe større. Plass for topp- og ankerlanterner, gjerne flere piskantenner, GPS-antenne evt radar...osv osv. Syrefast eller kombinasjon glassfiber fot og syrefast. Har noen av dere forslag til "design"? Her er båten uten dagens lanternemast. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 (redigert) Det sto en "puslete" lanternemast på Viksund 800 da jeg anskaffet den i 2006. Kjøpte ny fra Hansvik.no, type 600 Kombi. "Targabøyle". Angret litt på at jeg ikke kjøpte den de bruker på 700 Kombi som er noe større: http://www.hansvik.no/index.php?nr=16&...amp;vis_hoved=1. Om du får plass til alt inkl radar "osv" vet jeg ikke. Mulig det er plass for radar under targabøylen. (Redigert: Rettet trykkleif) Redigert 10.April.2009 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 10.April.2009 Del på Facebook Svart 10.April.2009 ja tror nok jeg å hadde gått for en targabøyle på den båten....kan jo lage en selv men tror det blir masse enklere å få kjøpt en ....hadde kansje plasert den over det svarte feltet på siden....det er nok det bakerste vinduet jeg mener du kan jo kombinere med en bitte liten lanterne mast på ca en halv meter oppå dær i gjenn...men det er jo i grunn en smak sak.... Sitér dette innlegget Link to post
rogerfo Svart 10.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2009 Ja, jeg har tenkt på å lage en bøyle 20-30 cm over styrehustaket i båtens bredde med dagens lanternemast på. Antenner o.l. får plass på bøylen, masta tar seg av lanterner. Samtidig løftes alt opp fra styrehustaket og er mindre utsatt ved snørydding. Hvis selve bøyla er 5cm høy og laget som en U-profil bør det være sterkt nok? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.