-morten- Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 det bredeste pungtet på en båt er jo oppe ved fenderlista, så og si alle skrog svinger jo inn i ganske bra vinkel + at hekken er som regel en del smalere enn det bredeste pungtet lit forenfor midten på båten, så om båtplassen er 3,50 og båten 345 har han sikkert 15 cm på hver side nede ved vannlinja kan jeg tenke meg..Utformingen av skroget har jo lt å si + at høyden på utriggerne /brygga ikke må være for høye da det er ikke så enkelt å manuvrere inni alt for trange båtplasser men det er jo en vanesak Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
quantumduck Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 bryggene er ikke lagt ut enda :P og det er førstemann til mølla på båtplassen. Skal jeg ta sjansen? eller vente å håpe på noe større? Da må du jo spørre hva bredden egentlig er definert som. Brutto eller netto. Si ifra om hvor bred båten din er og spør om den vil passe. Da har du kanskje ditt litt mer på det tørre om det oppstår problemer. Dersom det blir trangt kan du kanskje skippe fendere og montere hvit fenderlist på uteliggerne (eller hva det heter ... ), dersom det er tillatt. Da sparer du noen cm. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 De som har uteliggere på hver side av båten kan vel bare be de stramme opp hvis det blir for mye slakk i fortøyningene... Forøvrig har jeg også en Polar 22 og er veldig interresert i om man kan klare seg med plass på 250cm. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tuffff Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Kan ikke se at båt på 225 skulle ha noe problem på en 250 plass. I vår båthavn er f.eks. max bredde 320 på 350 plassene og 225 på 250 plassene går helt fint det. God plass til å gå på uteriggerene og god plass til alle båtene i båsene. Det er klart at dersom havna er svært værutsatt så kan det bli litt snaut med fendring, men slik er ikke forholdene hos oss. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Mener at det skal gå greit med de måla du har nevnt, men en 3 meters plass hadde nok vært noe mer optimalt og gi deg litt bedre rom ved manøvrering ut / inn. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnar A Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Hei, vi hadde en 2005 mod Polar 22 for noen år siden. Mener bredden på flytebrygge plassen vår var 270, vi hadde polstret hele båsen med slike fra parmaplast. Du vil nok få båten inn på en 250 plass, men tror ikke du har så mye klaring på på hver side. Mener vi hadde mellom 20cm og 30cm på hver side. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.