Jump to content

polar 22, hvor bred båtplass?

Jostein.

Recommended Posts

det bredeste pungtet på en båt er jo oppe ved fenderlista, så og si alle skrog svinger jo inn i ganske bra vinkel + at hekken er som regel en del smalere enn det bredeste pungtet lit forenfor midten på båten, så om båtplassen er 3,50 og båten 345 har han sikkert 15 cm på hver side nede ved vannlinja kan jeg tenke meg..Utformingen av skroget har jo lt å si + at høyden på utriggerne /brygga ikke må være for høye da

det er ikke så enkelt å manuvrere inni alt for trange båtplasser men det er jo en vanesak

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

bryggene er ikke lagt ut enda :P og det er førstemann til mølla på båtplassen. Skal jeg ta sjansen? eller vente å håpe på noe større?

Da må du jo spørre hva bredden egentlig er definert som. Brutto eller netto. Si ifra om hvor bred båten din er og spør om den vil passe. Da har du kanskje ditt litt mer på det tørre om det oppstår problemer.

Dersom det blir trangt kan du kanskje skippe fendere og montere hvit fenderlist på uteliggerne (eller hva det heter ... :crazy: ), dersom det er tillatt. Da sparer du noen cm.

Kan ikke se at båt på 225 skulle ha noe problem på en 250 plass. I vår båthavn er f.eks. max bredde 320 på 350 plassene og 225 på 250 plassene går helt fint det. God plass til å gå på uteriggerene og god plass til alle båtene i båsene.

Det er klart at dersom havna er svært værutsatt så kan det bli litt snaut med fendring, men slik er ikke forholdene hos oss.

mvh tuffff

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...