Jump to content

Pakkboks lekker vann

brass

Recommended Posts

Etter bildet, så er det ikke talgpakning.

Det sitter en zimmering i forkant,

må på land, aksel ut, vekk med zimmeringen, inn med ny, :yesnod: eller få tak i fettsmurt pakkboks med talgpakning, det er vel det enkleste, Maritim har dette, se på aksel størrelse og hylse rør. Husk talgpakning!!!! Legges rundt akselen og formes med litt fine hammer slag, hamre lett inn i pakkboks.

Smøres med vannfast greace, du kan godt smøre litt greace på talgpakningene.

Husk å skifte gummislange, med 2 slangeklemmer på hver side!!!!!!

God påske :drink:

Redigert av jonn (see edit history)

Ser ut som simmerringer, ja. Om du klarer å dra akslingen så langt bak at du får av flensen kan sinmmerringene skiftes med båten på sjøen om du vet hva du gjør. Husk at når pakkboksen løsnes fra hylserøret kommer vannet flommende inn, ikke det store trykket men det blir fort mengder av det om du ikke får stoppet det...

Simmerringer som lekker har bare en kur, utskifting.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

vetusakselsystem.jpg

Dersom du tar deg bryet med å skifte (sannsynligvis de to) simmerringene i den vannkjølte pakkboksen er det for sikkerhetens skyld greit at du fester gummislangen med to slangeklammer på hver side - pass på at de peker hver sin vei.

Bildet er fra Vetuskatalogen. Her kan simmerringene i tillegg strammes med umbracoskrue.

Hej

Jeg har samme pakbokks som dig, og har skiftet simmerringe pga lækage denne vinter. Det blev et større projekt, da klemflangen var rustet godt sammen og jeg måtte også afmontere roret for og kunne trække akslen langt nok tilbage til at messingbøsningen kunne komme fri.

Havde stor lækage som blev værre og værre sidste sæson, så nu er jeg spændt på hvordan det bliver denne sommer.

img_1095.jpg

Vh René.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...