brass Startet 11.April.2009 Del på Facebook Startet 11.April.2009 Hei Oppdaget at pakkboksen lekker i forkant. Regner med at zimmeringen som her er montert må skiftes. Pakkboksen er smurt ved hjelp av en smørekopp montert på slange. Er det talgpakninger i denne pakkboksen? hvordan kan jeg fikse dette? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 11.April.2009 Del på Facebook Svart 11.April.2009 (redigert) Etter bildet, så er det ikke talgpakning. Det sitter en zimmering i forkant, må på land, aksel ut, vekk med zimmeringen, inn med ny, eller få tak i fettsmurt pakkboks med talgpakning, det er vel det enkleste, Maritim har dette, se på aksel størrelse og hylse rør. Husk talgpakning!!!! Legges rundt akselen og formes med litt fine hammer slag, hamre lett inn i pakkboks. Smøres med vannfast greace, du kan godt smøre litt greace på talgpakningene. Husk å skifte gummislange, med 2 slangeklemmer på hver side!!!!!! God påske Redigert 11.April.2009 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.April.2009 Del på Facebook Svart 11.April.2009 Ser ut som simmerringer, ja. Om du klarer å dra akslingen så langt bak at du får av flensen kan sinmmerringene skiftes med båten på sjøen om du vet hva du gjør. Husk at når pakkboksen løsnes fra hylserøret kommer vannet flommende inn, ikke det store trykket men det blir fort mengder av det om du ikke får stoppet det... Simmerringer som lekker har bare en kur, utskifting. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
roaldbj Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Dersom du tar deg bryet med å skifte (sannsynligvis de to) simmerringene i den vannkjølte pakkboksen er det for sikkerhetens skyld greit at du fester gummislangen med to slangeklammer på hver side - pass på at de peker hver sin vei. Bildet er fra Vetuskatalogen. Her kan simmerringene i tillegg strammes med umbracoskrue. Sitér dette innlegget Link to post
brass Svart 12.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2009 Takker så mye for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
TG-cruiser Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Hej Jeg har samme pakbokks som dig, og har skiftet simmerringe pga lækage denne vinter. Det blev et større projekt, da klemflangen var rustet godt sammen og jeg måtte også afmontere roret for og kunne trække akslen langt nok tilbage til at messingbøsningen kunne komme fri. Havde stor lækage som blev værre og værre sidste sæson, så nu er jeg spændt på hvordan det bliver denne sommer. Vh René. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Illustrativt bilde. Pass på to ting: 1) at fjæren i simmeringen byttes ut til syrefast 2) leppene til simmerringene monteres riktig vei i pakkboksen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Pass på to ting:1) at fjæren i simmeringen byttes ut til syrefast 2) leppene til simmerringene monteres riktig vei i pakkboksen. Hvor kjøpes syrefaste fjærer til simmering? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Håp Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Du kan bytte fjæra med passende o-ring. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Hvordan luftes denne pakkboksløsningen etter sjøsetting? Hvis lufting er nødvendig, må man da slippe luften ut mellom slangen og pakkboksen, eller har den lufteskrue? Regner med det skal være minst mulig fett i hylsa på denne også. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.April.2009 Del på Facebook Svart 13.April.2009 Tingstad har simmerringer (tetningsrimnger) med syrefast fjær: http://www.tingstad.no/default.asp?menu=11...amp;NK=27352500. Her er utdrag fra katalogen som viser litt av utvalget av tetningsringer m/syrefast fjær. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.