Jump to content

Nyttårsraketter og skippere


seilbaat

Recommended Posts

Jeg tar meg en  :puke: på nyttårsaften.  Så slipper jeg å  :puke: over alle  :smiley: som tror de skal være  :eek: å sende opp raketter mens de  :eek:.

Neida jeg skal ikke fiske men synes rakettoppskyting burde vært organisert til edruelige folk (gjerne idrettslag, tivoli, osv)

De gamle nødrakettene har jeg fortsatt plass til i båten og kanskje de kommer til nytte en dag. (eller er det ulovlig/farlig?)

Ett lite varsku; I fjor var det noen unger som hadde klatret opp på en stor stein for å beskue alle rakettene nede ved sjøkanten. Rakettene ble skutt ut over sjøen men en blåste tilbake og datt ned på steinen. (et par dunjakker som gikk fløyten og noen små brannskader og en unge som datt/hoppet ned og skadet seg for å unngå raketten men pytt) At noen kalesjer i nabohavna røk var vel kanskje ikke så farlig?  Det var sikkert en som lagde store hekkbølger i sommer som ble rammet.

Vel vi skikkelige båtfolk vet vel hvordan vi skal gjøre dette? Vi skal ihvertfall øve oss på nødrakketene våre ?  Da smaker champisen ekstra godt tenker jeg og vi føler oss som skikkelige sjøfolk og når imponerte naboer spør hvor vi fikk tak i de fine rakettene kan vi vinke stolt med båtførerbeviset vårt som vi fikk i lomma da vi var 16.

 

Om du virkelig kan skyte opp raketter uten fare for andre så er det vel ikke spennende nok for en ekte skipper? eller?

Er det noen man skal imponere ? Sin egen matros/fender? ungene sine ? (siden man ikke klarte å imponere dem med sjøkunnskapene sine ?) Eller er det så utrolig vakkert å se en nødrakett i lufta?

 

:newyearsign:

Hilsen en Seiler som setter pris på de gleder som finnes uten bruk av ulovlige nyttårsraketter.

Link to post
Share on other sites

Jeg gjør det på den billige måten. Kjøper ikke, og sender ikke opp raketter.  Tidligere kjøpte jeg for mange hundre (tusen) kroner, og tilbrakte 10 -15 minutter med og sende dem opp. Hadde aldri tid til og se på de andre rakettene.. Når jeg var ferdig, så  var de andre og.

Nå, setter jeg meg i en stol, med noe godt i glasset, en sigar, og nyter synet.. Mens andre stresser med veltede utskytningsramper, lunten som er borte, og lighteren/sogaretten som slukner..   Livet er herlig...

 

Ha et fantastisk flott nytt båtår..

 

KaFarsken

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...