Jump to content

Dette er forbudt ombord i min båt

enter4u

Recommended Posts

Mener å ha hørt at det er ikke ryggsekken i seg sjøl som er problemet men ryggsekkmeisen..... de sammenlignes visst med horna til en viss kar.

Bruker alltid en liten ryggsekk ( uten meis :rolleyes: ) til å ha termosen, lommebok nøkler osv i. Det går som regel bra..... også i dag, sjøl om skodda låg tett rundt Tungenes :sweat: .

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Tar tak i dette med ryggsekk, har hørt at det blir betraktet som uforenlig med båt, - har du ryggsekk med om bord så er det visst like harry som å seile med fenderne ute. Ryggsekk betyr også ulykke? :eek:

Men min erfaring er at ryggsekk kan være veldig greit. Jeg bærer alltid så mye pikk og pakk til og fra båten at jeg føler jeg mangler (minst) én hånd. Så jeg har funnet ut at det er veldig praktisk å bruke ryggsekk til noe av pikkpakket, fordi det frigjør hendene til å bære desto mer.

Men de med ryggsekk-fobi ordner vel saken ved å gå flere turer til og fra båten? Liker ekstra trim? :lol:

Enig, ryggsekk er kjekt når en trenger armene fri til plastposer, så liten ryggsekk som kan klemmes sammen og stues er ok.

Ellers er tralle på brygga fint til bagasjetransport :wink:

Måtte le når en bekjent kom med en slik dressbag du bretter i to.

Det så litt snobbete ut, men han smalt den jo rett i kles-skapet, og der hang seiljakka/bukse fint, og i bunnen av bagen lå undertøy sokker og slikt.

Nå er det jo ikek store båten jeg får, som er beregnet for overnatting, så følgende påbud/forbud har jeg i mitt tillfelle:

Forbud:

1. Sminkesaker, fuktighetskremer. (solkrem er lov dog)

2. Høyhelte sko

3. Dårlig humør

4. Piss gjerne fra stripa hvis nødvendig, men den som søler fyller opp tanken!

Påbud:

1. Styrepils

2. godt humør

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Jeg har røyking forbudt i båten.. Det får dem gjøre andre steder enn i min båt..

Folkeskikk er påbudt!

Og de som heter noe med "budt" i fornavn, mellomnavn eller etternavn gjelder også denne regelen.. røykingen er ikke FOR Budt.. men forbudt :rolleyes::giggle:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Det viktigste forbudet i min båt er som Ulv I sier også: Røykeforbud. Tilbydde svigermor og være med på tur i sommer, men hun fikk røyke på bunnen så kunne hun nappe to ganger i tauet når ho var klar så skulle jeg dra ho opp og ombord.

Det hadde ho ikke noen forståelse for. hmm merkelig.

Ingen får kaste seg rundt i putene med svette kropper og solkrem uten å ha håndkle i mellom.

Er jeg sær???

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...